Specificaties Android, iOS compatibel en 14,3g - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Mi Band Zwart Review

Downstar2 18 januari 2015, laatste update op 18 januari 2015, 986 views

Xiaomi Mi Band Zwart

Goedkope fitniss en slaap tracker!

Pluspunten

• Goedkoop
  • Licht
  • Batterijduur(30 dagen!)
  • getweakte app

Minpunten

• Android 4.4 benodigd
  • Officiele app heeft geringe functionaliteit

Klein reviewtje van de Xiaomi Mi Band.
Gewoon even wat foto's en een kleine conclusie, verdere werking zie video reviewtje :)

Velen zullen de Xiaomi Mi band alwel kennen, of zelfs in huis hebben.
Kort gezegd is het een Fitness en sleep tracker. Het houdt bij hoeveel stappen je hebt gemaakt en rekent daar zelf bij hoeveel meter en calorieŽn dit ongeveer is. Dit doet de Xiaomi verrassend accuraat naar mijn mening.

Ook kan hij zoals gezegd slaapritmes bijhouden en geeft aan hoeveel uur je hebt geslapen,
hoeveel tijd daarvan lichte slaap is geweest, en hoeveel tijd daarvan je in een 'coma' hebt gelegen :P.
Bij mijn 3 daagse test is dit wel eens wisselend geweest, volgens de tracking van de eerste dag zou ik maar 1 minuut in lichte slaap hebben gelegen. Dat kan ik mij zelf eigenlijk niet voorstellen.
De 2de en 3de nacht zijn wat dat betreft nauwkeuriger voor mijn gevoel en kloppen ook met in bed en uit bed tijden ;).

Het uitlezen van je slaap en loop ritmes kun je met een app voor android of IOS i.s.m Bluetooth.
Belangrijk is dat je voor Android versie 4.4 nodig hebt.

De Mi band heeft mij tijdens het dragen voorlopig nog niet geÔrriteerd,
het is een vrij soepel siliconen bandje en weegt maar +- 15 gram. Dat hij waterresistant is ook een mooi voordeel. Waar hij eigenlijk in uitblinkt is 2 dingen.

Zijn prijs en de batterijduur. Bij de prijs te beginnen. Het kost je max 20 euro om hem in huis te halen. Ik had hem zelf wat goedkoper via http://www.tinydeal.com/f...-band-watch-p-139192.html inclusief coupon.

De batterijduur is ongeveer 30 dagen, omdat er eigenlijk vrij weinig speciale hardware inzit dat veel energie kan slurpen.

Specificaties:
Formaat doos: 34 x 11 x 9 mm
Band formaat: 195 x 13 mm (maximale lengte bandje)
Gewicht: 14.3 gram
Kleur: Zwart (maar je kan het bandje verwisselen in een andere kleur)
Standby tijd: 30 dagen
Waterdichtheid: Volledig waterdicht
Notifications: Mutli color leds (3x) en vibratie motor

Ik gebruik momenteel een getweakte versie van de Xiaomi Mi band app, hiermee is het mogelijk om de functionaliteit uit te breiden. Er wordt een notificatie stand aan toegevoegd. Hiermee is het mogelijk om meldingen te krijgen op de miband als je bijvoorbeeld een whatsapp berichtje krijgt of bijvoorbeeld een melding op facebook. De meldingsvorm kun je gemakkelijk instellen in de app.
Je kunt ervoor kiezen om bijvoorbeeld het bandje 3 keer te laten trillen en bijvoorbeeld de leds 5 keer groen te laten knipperen.

De werking van de Mi-Band kun je zien in de video hieronder.

Heb jij ook een Xiaomi Mi Band Zwart?

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reactiefilter:-111011+11+20+30Ongemodereerd10
Leuke review, ga 'm ook bestellen.
Is deze band ook compatibel met Google Fit?
Dankje :)

Ik ben zelf niet bekend met google fit, dus ik moet eerst eens kijken wat het is :P.
Maar denk eerlijk gezegd niet, aangezien xiaomi haar eigen app er voor heeft laten ontwikkelen ;)
Ben sinds enkele weken in bezit van de band. Stappenteller, slaapanalyse en trillen bij inkomend gesprek werken goed.
Ik ben geen Google expert
Hoe kan ik de getweakte app installeren?

Die app downloaden.
Zorgen dat je officiele app hebt verwijderd. Dan moet je de gedownloade app installeren.
(even zorgen in instellingen > beveiliging, dat je aan hebt gevinkt dat je vanuit onbekende bronnen dingen wil kunnen installeren.)

Na de installatie moet je weer naar instellingen > beveiliging gaan.
Daar vind je ergens als het goed is ook Notificatie toegang ofzo. Als je dat aanklikt
vind je een BLENotificationService die moet je aanvinken.

Dan accepteren en dan kun je gewoon in je de app je instellingen veranderen voor notificaties ;)
Bedankt Downstart2, de installatie is gelukt en geeft een meerwaarde aan de MI band.
Fijn :)

mijn Xiaomi band gaat er wel sneller leeg door, maargoed krijg ook aardig wat notificaties daags :)
Ik heb dat ding nu binnen maar kan geen account aanmaken in de app. Alles gaat goed totdat ik 2 maal een wachtwoord moet invoeren, dan druk ik op submit en dan gebeurd er dus niets.
Nou daar wordt ik dus niet vrolijk van. Het werkt niet op zowel Nexus 5 als Nexus 7, beiden met Lollipop.
Account kan je geloof ik ook gewoon op de website maken.
Probeer het daar eens als je wil ;)
Het is nu gelukt, gewoon via de App; misschien lag de server eruit ;)

Tot nu toe werkt de band goed. Heb vanmiddag ff een rondje gelopen en tevens Google Fit via de Nexus 5 erbij gehad. Op 2300 stappen, slechts een delta van 15 stappen. Daar kan ik wel mee leven.

Het enige wat ik mu nu nog afvraag is wanneer de LEDjes op dde band gaan branden.
Ik heb nu ruim 2/3 van m'n dagtarget gelopen en zou dus verwachten dat er 2 ledjes aan zouden zijn, maar er is er geen een aan.
Moet je (behalve een target) hier ergens iets voor instellen?
Je moet je arm voor je ogen houden alsof je een horloge bekijkt zeg maar.
Dus gewoon vanuit je heup heel opzichtig je arm omhoog doen en dan ter hoogte van je hoofd houden, dan zal hij je progress laten zien ten opzicht van hoeveel je van je doel hebt bereikt ;).

kost even wat oefening om het door te hebben ;)
Oke thanx, ik zal het gaan proberen _/-\o_

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8