Asus Radeon 9600 SE 128MB (AGP) A9600 SE Review

EvilGhost 13 juli 2005, laatste update op 13 juli 2005, 856 views

Asus Radeon 9600 SE 128MB (AGP) A9600 SE

Pluspunten

• stil
  • goedkoop
  • aan te sluiten op 2 beelschermen en tv
  • valt goed te overklokken

Minpunten

• geen geweldige prestaties

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Ik had echt een nieuwe videokaart nodig (ik had daarvoor een Nvidia Geforce 2 MX) en het uiteindelijk de asus radeon 9600SE (ik wilde eerst een 9550 maar die werkte niet en dat was de laatste dus dan maar de 9600). Destijds was het een een goeie kaart om te kopen als je niet veel geld had, omdat je de bios makkelijk kon flashen en de snelheid van je geheugen valt makkelijk omhoog te halen met Ati tool. Ik heb nooit zelf me videokaart overgeklokt omdat mijn processor toch te langzaam ervoor was, maar van heel wat kennisen weet ik dat het makkelijk valt te doen. Hij is erg stil (bijna het enige wat stil is in mijn pc) en dat al met zo`n klein fannetje. Er zit een vga slot, een dvi slot en s-video uit op en je krijgt er ook nog een dvi naar vga adapter en s-video naar composiet kabeltje bij. Je kan er nog alle games op spelen zelfs de nieuwste alleen natuurlijk met lage instellingen. Ik heb nooit problemen gehad drivers behalve een keer toen ik mijn pc opnieuw had geinstaleerd toen werkte de s-video uitgang niet goed maar na nog een keer windows opnieuw instaleren was dit verholpen. Het is nu niet meer slim om een 9600SE te kopen (het is slimmer om nu een GeForce 6600 of een x700 te kopen met wat voor budget ik had), maar overal ben ik nog altijd erg te vreden met me videokaart

Heb jij ook een Asus Radeon 9600 SE 128MB (AGP) A9600 SE?