be quiet! Straight Power BQT E5-650W Review

appel437 24 maart 2009, laatste update op 28 mei 2009, 361 views

be quiet! Straight Power BQT E5-650W

Pluspunten

• 4 rails
  • genoeg kabels
  • lange kabels
  • 12CM PWM fan
  • Fancontroller
  • mooi
  • bijgeleverd materiaal

Minpunten

• maar 2 PCIe kabels -> maximaal 2 high power kaarten of max. 1 HD 4870

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 3
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Ik heb deze voeding nu een jaar in bezit. achteraf was het missschien verstandiger geweest om een 450 of 500 watt te kopen. maar hoe kon ik nou weten dat de 3870, de 8800GT en de 3870X2 allemaal niet zouden passen. nu is de voeding een beetje overkill voor mijn systeem. maar ik kan hem tenminste in een volgend systeem gebruiken.

Gebruikt met:
AMD athlon X2 4600+
Amd/Ati HD4670
1Harde schijf
2 GB ram
(erg weinig vermogen dus)

Uitrusting en afwerking:
zip ties, kabelbinders en meerdere cable-management goodies worden bijgeleverd. ook is de bijgeleverde stroomkabel goed geisoleerd en van goede kwalitiet. er zitten geen scherpe randjes aan en ik vind hem erg mooi. maar zo vaak kijk ik niet naar de voeding. Verder is dit de meest nuttige PSU doos die ik ooit heb gezien.
op de zijkant van de doos staan de amperages voor alle lijnen, en op de achterkant de aansluitingen

Aansluitmogelijkheden:
meer dan voldoende. alle kabels zijn lang genoeg. dit zijn de kabels:
-2* 6pins kabels die je kan veranderen naar 8 pins
-20/24 pins mobo kabel
-4pins kabel
-3 molex+FDD kabel
-2 molex+HDDkabel
-2* Sata kabel met 4 conector's
en 3 fankabels met molex of 2/3 pins conectors.

Prestaties:
levert meer dan genoeg vermogen, heeft 4 rails en levert veel ampere's op alle 4 de 12V lijnen.
lijnen 3.3V 5.0V 12V1 12V2 12V3 12V4
Amp 35A 30A 18A 18A 18A 18A
| 180W | 624W / 52A |

Warmte, geluid & koeling
De voeding zelf maakt bijna geen geluid, en er komt koude lucht naar buiten dus met de warmteproductie zit het ook wel goed denk ik. dit komt allemaal door de grote 12cm fan. ook kan je er 3 fans op aansluiten die dan DMV de temperatuur van de PSU geregeld worden. verder lijkt de honing-structuur erg goed te helpen.

prijs
de voeding is na al die tijd wel wat duurder geworden, maar nog steeds best wel competief geprijsd vergeleken met andere topvoedingen.

Heb jij ook een be quiet! Straight Power BQT E5-650W?