be quiet! Noise Absorber Kit - Universal Midi Review

Ploink 16 januari 2015, 400 views

be quiet! Noise Absorber Kit - Universal Midi

Zelfklevende bitumen met een laag foam voor geluidsisolatie van de PC kast. Helaas laat de foam laag los na verloop van tijd, maar het bitumen is heel effectief in het dempen van laagfrequente trillingen.

Pluspunten

• Dempt effectief laagfrequente trillingen van de kast.
  • Bij zuinig gebruik voldoende voor 3 kasten.

Minpunten

• Foam laag laat los op den duur.

Ik heb dit spul enkele jaren geleden aangeschaft. Het bestaat uit twee lagen, bitumen en foam. Het bitumen is zwaar en stug. Het lijkt op bitumen dakbedekking, maar dan zelfklevend en zonder die grijze laag steengruis.

Helaas laat het foam los na verloop van tijd, dus dat gebruik ik niet meer, maar het bitumen alleen werkt uitstekend om trillen van metalen panelen te dempen.

Het foam trek ik er af, het bitumen knip ik overlangs in twee en de stroken plak ik diagonaal op de zijpanelen van de kast en een stukje op de bovenkant. Op deze manier kun je 3 kasten dempen.

Omdat het foam loslaat kun je ook een ander produkt kopen. Bij winkels voor auto onderdelen, waar ze spullen voor "car tuning" verkopen, hebben ze hetzelfde materiaal zonder foam laag. Men plakt dit aan de binnenkant van de carrosserie voor hetzelfde doel, dempen van trillingen. (dit zal wel belangrijk zijn als je subwoofers installeert of zo)

Heb jij ook een be quiet! Noise Absorber Kit - Universal Midi?