Razer Blackwidow Ultimate Stealth 2014 (Qwerty US) Review

thomas199717 14 januari 2015, laatste update op 14 januari 2015, 502 views

Razer Blackwidow Ultimate Stealth 2014 (Qwerty US)

Leuk toetsenbord met extra audio en sub alleen voor 120 net wat te duur.

Pluspunten

• Instelbare helderheid verlichting.
  • Doorgeluste usb poort en audio in/uit
  • Razer orange switches.

Minpunten

• FN toets niet verlicht.
  • Prijs.

Reden aankoop:
Ik heb dit toetsenbord uitgekozen omdat mijn huidige toetsenbord niet voldoende meer reageerde en sommige toetsen helemaal niks meer deden.
Vanuit daar ben ik gaan zoeken naar een 'goed'toetsenbord en ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat mechanische toetsenborden superieur zijn aan de gewone rubbber dome toetsenborden.\
Nu was het nog een kwestie van uitzoeken.
Mijn eisen:
1: Qwerty layout.
2: Numpad.
3: Verlicht
4: Stil.
5: Onder de ¤100.

Oplettende lezer hebben al opgemerkt dat dit toetsenbord boven de ¤100 zit.
Dat klopt, ik heb afgelopen 12 januari meegedaan aan een actie van razer waardoor je overal 50% korting op kreeg (Dit topic).
Mijn keus is daarom gevallen op de Razer Black Ultimate Stealth.

Unboxing:

Besteld vanaf de Razer website op 12 januari en vandaag (14 januari) al binnen.
De doos is stevig verpakt zoals op de foto ook al te zien is en komt geleverd met knal plastic :P.
De doos zelf komt informatief over en geeft veel uitleg over de features die er zijn.

Zodra je het toetsenbord uitpakt voel je het gelijk.
Want met z'n 1,5 Kg vind ik dit geen lichtgewicht....
Verder nog wat accessoires en 2 stikkers.

Installatie:
Eenmaal aangesloten merk je op dat het niet alleen een toetsenbord is maar ook audio in/uit-gang heeft en een usbpoort kan doorlussen.

Software:
Zodra je het toetsenbord aansluit krijg je al direct een melding dat je Razer Synapse 2.0 kan installeren.
Helaas gaf hij bij mij een fout aan dat ik niet met het internet verbonden was dus moest ik het zelf van de site halen.
Eenmaal de software geļnstalleerd heb ik mijn toetsenbord geregistreerd waardoor ik direct kon zien dat ik tot 12 januari 2017 garantie had.

Conclusie:
Ik vind dit een mooi toetsenbord wat goed fuctioneerd.
Ik vind de extra usbpoort en audio een leuke extra en ook het feit dat de numlock,scroll lock en caps lock een soort van verborgen zijn.
Omdat ik dit niet goed kan uitleggen heb ik hier een foto van gemaakt:
Maar het kan altijd beter zoals de verlichting.
Alles is verlicht behalve de FN-toets ik vind dit eerlijk gezegd een beetje afbreuk doen aan het product want het lijkt net nu of het lampje kapot is.

Note:
Alle foto's zijn gemaakt met een moto G 2013 omdat de camera is uitgeleend.
Ik zal proberen om betere foto's te maken met een echte camera wanneer dit mogelijk is.
Opbouwende kritiek en vragen/opmerkingen zijn welkom.

Heb jij ook een Razer Blackwidow Ultimate Stealth 2014 (Qwerty US)?

Al je afbeeldingen laden niet meer... kan je dit eens nakijken?
Natuurlijk.
Als ik thuis ben zal ik even kijken of ik ze opnieuw kan plaatsen.
Hallo thomas,

Je hebt dit mooie toetsen board nu een aantal weken in gebruik bevalt het nog steets ik hoor veel slechte dingen over razer :( maar ik wil hem zelf ook kopen ik twijvel dus tussen deze en de ducky shine 3

Gr wikkum
Beste wikkum,

Het toetsenbord bevalt nog steeds ik ben nu zo erg gewend aan een lichte aanslag dat ik andere toetsenborden nu 'zwaar' vind typen.
De bouwkwaliteit is nog steeds goed want ik zie nog nergens beschadigingen.
Alleen de uitklapbare voetjes storen mij een beetje.
Die zijn namelijk niet bedekt met rubber of een ander zacht materiaal waardoor als ik het toetsenbord over mijn bureau sleep het een krassend geluid achter laat. Gelukkig geen krassen maar toch ik vind dat niet heel prettig om te horen.

Mvg

Thomas
Bedankt voor de info. Ik heb onder tussen wat meer uit gevogelt over backlit en zo en ik ga voor geen van bijde keyboards geen ducky geen razer maar voor de iet wat duurdere crosair k70 want die heeft in gebouwde backlit in de switches en er in op gebouwt