Specificaties MOBA-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Heroes Of The Storm Starter Pack, PC (Windows) Review

Zilverdael80 13 januari 2015, 360 views

Heroes Of The Storm Starter Pack, PC (Windows)

Ik schrijf deze beoordeling naar aanleiding van de alpha release, waarvan ik een van de gelukkigen was om aan mee te doen. Ik heb geen enkele ervaring in dit genre, dus kijk met de ogen van een leek.

Pluspunten

• Snel speelbaar
  • Easy to learn, Hard to master

Minpunten

• Op bepaalde kritieke momenten ineens laggy
  • Talenten kiezen midden in en tijdens de actie
  • Buggy, maar hey! 't is alpha!!!

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 4
Dit is een review van mijn ervaringen zoals ik ze heb opgedaan tijdens de Alpha periode van Heroes of the Storm die vandaag als het goed is naar beta gaat.

Toen ik de mail in mijn mailbox kreeg dat ik aan de Alpha mocht mee doen, was ik bijzonder sceptisch, in eerste instantie dacht ik aan een phishing mail, tot ik op mijn battle.net account inlogde (buiten de mail om), en daadwerkelijk Heroes of the Storm Alpha er bij zag staan... Whooptiedoo!

Waarom ben ik enthousiast over een spel wat ik helemaal niet ken? Sterker nog, waarvan ik het genre niet eens ken! Ik heb geen idee, dat zal een blizzard kwaaltje zijn, ik speel de meeste grote titels al langere tijd met veel plezier.

In het begin van het spel kan je aangeven wat je kennis niveau is van het genre. Voor leken zoals ik ben een prettig iets, want dan krijg je een mooie tutorial voor je, met daarin alle uitleg en mogelijkheden netjes op een rij.
Het is vervolgens mogelijk om 'solo' te spelen (jij in een team met 4 AI spelers, tegen een team van 5 AI spelers) Dit is slim gedaan, want zo kan je rustig alles uitproberen, de kaarten leren kennen, en de skills van vijanden (her)kennen zonder dat je daardoor 4 andere spelers benadeelt. Dit is een aanrader voor iedereen, om met je 'nieuwe' blizzard hero dat ook even te doen. ff 1 potje solo om de feel van de hero te pakken te krijgen.
Vervolgens kan je in een coop spel, of versus springen, waarbij coop 5 echte spelers tegen 5 (betere dan in solo) AI spelers een map uitvechten.
En in versus is het 5vs5 echte spelers.
Elke hero heeft zijn eigen speelstijl, en dat is even hard to master :) Waar je met Jaina in coop lekker een vijand kan achtervolgen om het nog een frostbolt te injecteren is dat in versus beter not done, Jaina geeft veel schade, maar is een velletje papier waar je zo doorheen scheurt als je de kans krijgt.
Waar het in solo en coop een kat en muis spel is ... is het in versus wat meer kat en ... kat spel :-)

Het spel is gratis speelbaar, en met voldoende tijd kan je (tot nu toe) elke hero 'unlocken' en gratis spelen. Als je daar geen zin of tijd voor hebt, is er een betaal optie.
Elke dag komt er een 'daily' quest om goud te verdienen, en met dat goud kan je nieuwe heroes unlocken.
Ik speel nu een maandje ofzo, en heb elke dag netjes mijn daily quest gedaan, ik bezit nu iets van 8 heroes, en ben level 22.
Het werkt prima zonder je eigen geld aan uit te geven, elke hero kan je ook even testen op een kleine kaart voordat je hem koopt ... Of het wel jou ding is .. Zelf zou ik dat toch veranderen in 1 of 2x een solo spel, omdat die enkele kaart altijd Malfurion en jij vs LK is, altijd een pocket healer in je rug, tegen een warrior .. niet echt spannend om te testen :)

Het betreft een Alpha release, dus ik verwacht dat mijn eerste negatieve punt wel wordt opgelost, maar het is enorm opvallend dat (veelal de eerste) kritieke fase in iemands virtuele leven een lag spike van enkele secondes oplevert. (Als ik met Jaina achter LK aanhobbel, en ineens komt Li Li er bij om LK te helpen, is het freezeframe, dode ikke)

Een ander nadeel waar wat mij betreft even kritisch naar gekeken zou mogen worden is het kiezen van de talents. Je moet altijd een momentje van rust vinden / creeren om je talent te kiezen. Het zou mooi zijn als je voor een match start, alvast je talents zou kunnen indelen naar jou speelstijl. (hoewel je achteraf natuurlijk misschien beter een andere keuze had kunnen maken, is dit voor beginners makkelijker om te managen).

Verder kom je natuurlijk nog wel wat bugs tegen, (Jaina's blizzard telt niet op bij hero damage, In versus spawnde ik ineens in de basis van de tegenstander, dat soort leuke dingetjes) maar daarom is het een TEST versie. Ik snap niet dat mensen hierover klagen, het is een TEST versie. Mensen moeten blij zijn dat ze überhaupt toegang hebben!

Heb jij ook een Heroes Of The Storm Starter Pack, PC (Windows)?