Apple iMac 24" 2.93GHz (begin 2009) Review

icter-tje 8 januari 2015, 897 views

Apple iMac 24" 2.93GHz (begin 2009)

Echt een geweldige iMac zelfs na 6 jaar nogsteeds een beest

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Snelheid
  • Full HD
  • Snelle processor
  • Mac OS X Yosemite
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Heb er nog geen een kunnen vinden

Features Score: 5
Mooie en super snelle iMac:

2,93 GHz Intel Core 2 Duo
8 GB 1067 MHz DDR3
NVIDIA GeForce GT 120 256 MB
WDC WD6400AAKS-40H2B0 640GB 7200RPM
24" 1920x1200 Full HD

Ik heb deze iMac 2de hands gekocht voor een bedrag van 350 euro, een koopje voor deze prachtige pc. Hij werd geleverd met Mac OS X Leopard. Heb deze meteen geŁpdate naar 10.10 en was echt verbaast hoe snel hij hierop werkt. Alle software die ik nodig hebt trekt hij makkelijk, alleen is hij niet echt bedoeld voor gamen maar dat maakt verder ook niet uit omdat ik daar een xbox voor heb. Ook werkt Mac OS X 10.10 fijn samen met mijn MacBook Pro en iPad. Als ik in mei een nieuwe iPhone uit mag zoeken kan ik ook bellen via mijn iMac en MBP en ben ik helemaal geÔntegreerd in het Apple eco systeem :p

Ik werk met de iMac in combinatie met een bedraad Apple toetsenbord en Magic Mouse. Eigenlijk sinds ik de iMac heb gebruik ik mijn MBP nauwelijks thuis. Het enige nadeel aan het 24" scherm is dat als ik aan me bureau zit het scherm iets te groot is voor me gezichtsveld maar het fijne is dat Apple graag wil dat je in vensters werkt waardoor ik me kan focussen op een bepaald deel waardoor t scherm niet te groot aanvoelt, eigenlijk alleen wanneer ik film kijk moet ik iets naar achter schuiven met mijn bureaustoel.

De geluidskwaliteit van de iMac is echt geweldig, alleen prefereer ik toch om mijn Phillips AW3000 te gebruiken omdat deze een toch wat mooier en dieper geluid geeft.

Ik ben erg tevreden met de iMac en het is na 6 jaar nogsteeds een aanrader, vooral ook als je bijv een nieuwe iMac koopt weet je dat je er meer als 6 jaar mee kan doen dus vind ik het de hogere aanschafprijs wel waard en ook de 2de hands waarde is erg hoog.

Heb jij ook een Apple iMac 24" 2.93GHz (begin 2009)?

Een Core 2 Duo met een GT120, tegenwoordig zijn de integrated GPU's van een i3 al sneller dan dat. Snap dat je nog tevreden over jouw iMac bent, maar om het nu nog een beest te noemen vind ik wel erg ver gaan. Verder zou je misschien de review in stukjes op kunnen delen met bijbehorende kopjes, om de review wat beter leesbaar te maken.

Verder nog een paar kleine puntjes wat betreft grammatica en spelling. ;)

"Nogsteeds" > nog steeds
"Geupdate" > geŁpdatet
"eco systeem" > ecosysteem
Mooi dat je enthousiast en tevreden bent met je machine.

Als dit voor jou een beest is, is dit toch lekker voor jou een beest, ik snap niet waarom anderen hun eigen context aan je op zouden willen dringen.

Leuke review.
Ik dring niets op, maar om te zeggen dat een Core2duo een beest is is als zeggen dat jouw scooter even snel is als een Lamborghini; het is onzin. Blij zijn met wat je hebt is dan wel weer goed.
Nou vergelijken met mijn MBP i5 met 8gb is de iMac sneller. Misschien gebruik ik gewoon te oude hardware :p
Nou vergelijeken met mijn MBP i5 met 8gb is de iMac sneller.
Een Core 2 Duo sneller als een i5 ha- niet grappig.. :/ volgens mij is je MacBook kapot of je bent een troll.
Ik ken dit probleem alleen treed dit op normale kijkafstand pas op bij een 25-27" beeldscherm, volgens mij moet je wat verder van je scherm af gaan zitten, als je teksten dan te klein/onduidelijk worden zou ik voor de zekerheid langs de opticiŽn gaan want 24" @ 1920◊1200 moet prima leesbaar zijn.

[Reactie gewijzigd door GewoonWatSpulle op 9 januari 2015 10:07]

Nee, zal vooral komen omdat er in de iMac een 7200RPM HDD zit en in de MBP een 5400RPM
Dat zou niet zo veel uit moeten maken tenzij je constant data intensieve taken doet maar gewoon browser en meerdere programma's open hebben moet toch echt wel fijner werken op de i5 dan de C2D.
haha, heb meestal als ik thuis kom geen zin meer om me bril te dragen misschien toch wat vaker gaan doen :p
Lol. Wat een beest, ik ben helemaal weggeblazen 8-)
Stop in je imac en macbook pro een SSD en je hebt geen beest meer maar een snelheidsMONSTER :P
Zit ik ook nog aan te denken maar dan alleen in de MBP omdat ik op de iMac met veel grote bestanden werk. En de MBP eigenlijk alleen maar voor school gebruik.