Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Bowers & Wilkins P5 (Aluminium, Zwart) Review

Fritsvl 7 januari 2015, 551 views

Bowers & Wilkins P5 (Aluminium, Zwart)

Ik ben al anderhalf jaar in het bezit van deze koptelefoon en geniet er nog steeds iedere dag van. Hij is van hoge kwaliteit, zit lekker en klinkt gewoon top. Een heel eerlijk geluid. Geen overdreven laag of scherp hoog maar mooi uitgebalanceerd.

Pluspunten

• Hoogwaardige componenten
  • Zit comfortabel
  • Kabel kan worden vervangen

Minpunten

• Dunne kabel

Ik heb deze koptelefoon inmiddels al meer dan een jaar in mijn bezig. Na veel koptelefoons te hebben aangevoeld en gehoord te hebben kon ik niet ander dan diep in de buidel tasten en voor de P5 gaan.

Voor §300,- zijn er heel veel koptelefoons te krijgen van Sennheiser tot Denon en natuurlijk de plastic barrels van BeatsbyDre. Ik heb heel veel geluisterd en gezien tot ik tot mijn uiteindelijke besluit kwam.

Ik was opzoek naar een mooie allround koptelefoon die ik 24/7 kon gebruiken zonder dat mijn oren geÔrriteerd zouden raken door overdreven bas, schel hoog of simpelweg een slecht comfort. Voor mij vielen merken als Bose en Beats eigenlijk na een paar minuten al af. Veel te veel laag!!! Als je hipHop luistert of dance is dit best leuk maar ik was opzoek naar detail. Ik luister nou eenmal van alles. Jazz, Rock, Country en ga maar verder.

Mijn oog viel toen op de P3, P5 en P7. Alledrie mooi afgewerkte koptelefoons met een tof design. De P3 viel af omdat hij niet genoeg afsloot van de omgeving, De oorkussens zijn ook van stof wat ik niet heel fijn en hygiŽnisch vond. Toen ben ik gaan luisteren naar de P5 en P7. Beidde met mooie lederen oorkussen die afneembaar en zo dus nog een keertje in te vetten zijn. De P5 presteerde wat mij betreft top. Ik hoorde detail, een mooi strak laag dat niet overdreven was en bovenal ook op hogere volumes begon hij niet schel te klinken. Hij sluit goed af van de omgeving en zit ook nog eens lekker, ondanks dat het een On-ear koptelefoon is. De P7 vond ik daarentegen enigszins tegenvallen. Ik hoorde geen waanzinnige verschillen tussen beidde. Wat meer laag... maar dat was het ook wel zo'n beetje. Toen ik hem hoorde met een voorversterker ertussen begon hij pas echt beter te klinken. Allemaal leuk en aardig maar ik ben altijd onderweg en ben dus afhankelijk van mijn iPhone. Verder heeft de P5 als voordeel dat hij makkelijker mee te nemen is. Hij wordt geleverd in een mooi tasje waar hij snel in is op te bergen en als ik door een beetje motregen fiets ben ik ook niet erg bang dat er iets gebeurt. Na ruim een jaar wordt ik nog steeds blij als ik hem zie en geniet keer op keer van het detail dat deze koptelefoon weergeeft.

Ben je dus een liefhebber van een eerlijk geluid, rustig en helder geluid kan ik deze koptelefoon zeker aanraden. Welk genre muziek je ook luistert hij laat zich van zijn beste kant zien. (zelfs Hip-Hop en dance klinkt top)

Heb jij ook een Bowers & Wilkins P5 (Aluminium, Zwart)?