Specificaties 4,3" scherm met kaart van Europa en Live Services (abonnement) - Bekijk alle specificaties

TomTom GO 400 (2013) (Europa) Review

no113 5 januari 2015, laatste update op 11 januari 2015, 253 views

TomTom GO 400 (2013) (Europa)

Mooi en snel apparaat, goed aanraakscherm. Helaas zijn de software-fouten zo storend dat ik niet tevreden ben met het apparaat (zie onderstaande uitgebreidere toelichting).

Pluspunten

• Goed aanraakscherm
  • Makkelijk te bevestigen
  • Traffic via connected device werkt goed

Minpunten

• Onjuiste weergave maximumsnelheden
  • Kan huisnummers niet vinden (geen nieuwbouw)
  • Adres zoeken/invoeren op basis van postcode kan niet meer
  • Apparaat stuurt je soms via Engeland of doet suggestie voor stad in Griekenland
  • Updaten via computer soms onmogelijk

Design & bouwkwaliteit Score: 5
Instructies Score: 3
Kaartmateriaal Score: 2
Positiebepaling Score: 5
Features Score: 2
Omdat vorige TomTom na ongeveer 5 jaar trouwe dienst zijn laatste adem had uitgeblazen heb ik voor dit apparaat gekozen. Helaas zijn mijn ervaringen niet erg positief (zeker vergeleken met het veel oudere model had ik gedacht dat alles feilloos zou werken). Enkele voorbeelden:
  • Woningen die al jaren geleden gebouwd zijn (bijvoorbeeld in Den Haag) worden niet gevonden (de huisnummers).
  • Apparaat wil mij tussen 2 adressen in Den Haag via Engeland sturen (al een aantal keer voorgekomen).
  • Bij intypen van adres (in dezelfde stad als huidige positie) kan apparaat gerust suggestie geven voor bijvoorbeeld stad in Griekenland.
  • Onjuiste weergave van maximumsnelheid op snelwegen. Extra opvallend is bij de traject-controle op de A4 tussen Amsterdam en Den Haag: in grafische weergave aan de rechterkant scherm staat maximumsnelheid 100 km/h (dit klopt). In onderste balkje staat dan maximumsnelheid van 130 km/h (dit klopt uiteraard niet).
  • Beperkte 'recente adressen' entry's.
  • Bij het updaten via 'MyDrive' veel gedoe gehad, uiteindelijk heeft klantenservice de technische mannen ingeschakeld om mijn account te resetten (daarna werkte het wel weer prima).
  • Soms als ik een andere route kies dan de TomTom aangeeft blijft het apparaat mij terugsturen. Zo moest ik van Den Haag Centrum naar Leidschendam. Inmiddels aangekomen in Leidschendam wilde TomTom mij nog steeds via de voorgestelde route in Den Haag laten rijden.
  • Volgende actie staat midden bovenin het schermpje, staat vaak in de weg om de uitgestippelde route-lijn op de kaart te kunnen zien.
Bovenstaande zijn mijns inziens allemaal software-gerelateerde problemen. Het apparaat heeft al enkele grote updates gehad maar nog niks is verbeterd.

Heb jij ook een TomTom GO 400 (2013) (Europa)?