Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Bose SoundTrue In-Ear (Zwart) Review

Wisseol 5 januari 2015, 8.256 views

Bose SoundTrue In-Ear (Zwart)

Al met al ben ik tevreden over mijn aankoop, je betaalt er wel wat voor maar dan heb je ook zeker waar voor je geld. Ik ben een fan van Bose geworden!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit is fantastisch
  • Solide gebouwd
  • Mooi design, erg luxe
  • Sluiten je oren niet af
  • Fijne draagcomfort

Minpunten

• Redelijk prijzig

De laatste jaren begin ik steeds meer waarde te hechten aan goede geluidskwaliteit. Elk jaar upgrade ik van oortjes, omdat ze het vaak niet langer dan een jaar uithouden bij mij wegens intensief gebruik. Vorig jaar had ik de Sennheiser MM70s gekocht, die erg goed in de smaak vielen. Die gingen kapot, wat voor mij weer een reden was om nieuwe oortjes te kopen. Ik had de keuze tussen de Shure SE215 en de Bose Soundtrue in-ear. Het is de pas geïntroduceerde Bose Soundtrue in-ear geworden. De meningen over Bose zijn nogal verdeeld, veel mensen vinden Bose-producten overprised, zo zouden de midtonenen nooit goed worden weergeven. Anderen zijn weer laaiend enthousiast over Bose, geen merk dat beter is volgens hun. Ik heb nog nooit een product van Bose gekocht en wil graag zelf een mening vormen over het product. Vandaar dat de keuze naar Bose is gegaan.

In de doos

- De oortjes
- Drie siliconen Stayhear oorsleeves
- Een opbergtasje voor de oordopjes
- Een kabelklipje

Het draagcomfort

De Bose oortjes moet je anders in doen dan alle andere oordopjes. De oorsleeves moet je namelijk nog in een deel van je oorschelp bevestigen. Dit is in het begin even wennen, maar uiteindelijk wil je niks anders! De oortjes hebben een geweldige pasvorm en daardoor voelt het net alsof je ze niet in je oren hebt zitten. Een ander punt is dat je de oortjes niet meer zo diep in je oren steekt. Waar mijn vorige oordopjes allemaal uitstekende geluidsisolatie boden, moet ik met de Bose hierdoor wel een stapje terug doen op dat gebied. Dit is voor mij geen negatief punt, integendeel zelfs. Nu ben ik geen gevaar meer voor het verkeer als ik met oordopjes fiets.

De bouwkwaliteit

Als Bose om één ding over het algemeen goed bekend staat is dat wel de degelijke bouwkwaliteit van hun producten. Ook de Bose Soundtrue in-ear doen hun reputatie zeker eer aan. De kabel is vrij dik, de oordopjes zelf zijn van kwalitief materiaal gemaakt. Ze hebben een solide uitstraling. Op het gebied van bouwkwaliteit heb ik absoluut niks te klagen, ik heb zelden zulke solide oortjes gezien!

De geluidskwaliteit bij muziek

Bose en Sennheiser hebben allebei hun eigen voor- en nadelen op het gebied van hun geluidskwaliteit. De Sennheiser MM70s deed het met name heel goed bij de hoge tonen, de lagere en en de middentonen werden minder goed weergeven. De Bose Soundtrue is op het gebied van de hoge tonen gelijkwaardig. De midden- en de lage tonen zijn vergeleken met de Sennheiser fenomenaal! Daarnaast is de bass van de Bose ook een stuk helderder. Bij de singleNovember Rainn hoor je elke klank van de gitaar perfect, genieten! Zet je een nummer met iets meer bass op, zoals Bad, dan hoor je dat de oortjes niet te bassy zijn, maar gewoon een prettige heldere bass weergeven. Zet je een nummer op zoals Exile, dan hoor je hoe ongeloofelijk helder deze oordopjes klinken.

De geluidskwaliteit bij films

Bij het testen van de geluidskwaliteit bij films heb ik de film Gladiator gekeken. De bass die bij het kijken van films vereist is, heeft deze koptelefoon zeker. De bass is niet heersend, maar gewoon prettig aanwezig. Daarnaast zijn de stemmen helder en de achtergrondmuziek wordt voortreffelijk weergeven! Ook voor films kijken zijn deze oortjes zeer geschikt!

De Bose Soundtrue In-ear oortjes hebben mij zeker niet teleurgesteld, ik ben juist erg tevreden! Ze kosten ook wat maar dan heb je ook zeker wat. Ze zijn naar mijn mening geschikt voor elk muziekgenre. Wil je persé oortjes die je oren helemaal afsluiten, dan zijn deze oortjes niet de juiste keus voor je. Als je het geen probleem vindt, kan ik deze oortjes alleen maar aanbevelen!

Heb jij ook een Bose SoundTrue In-Ear (Zwart)?

Vraagje. Heb je de shures ook beluisterd waar je de keus tussen had?
Ik zit met dezelfde vraag
Nee ik heb die niet kunnen beluisteren. Ik heb ze op de gok genomen ervan uitgaande dat ik de goede keuze maakte, onder andere omdat Bose een goede naam heeft. Ik heb tot nu toe geen moment spijt van mijn keuze gehad. Je zou voor de Shures moeten gaan als je echt wil dat je oren helemaal afgesloten worden van de omgevingsgeluiden. Daarin doen ze het sowieso beter dan de Bose, maar ik vond dat niet belangrijk.
Thanks voor je antwoord.
Ben voor de shures gegaan. Dit omdat deze in haast alle tests als een "steal" worden gezien qua geluidskwaliteit voor die prijs. En ik moet zeggen dat ook ik geen spijt heb van die keuze. Moest er wat aan wennen en als je ze een beetje hebt ingespeeld gaan ze steeds voller / ruimer klinken.
Je zegt dat het niet helemaal af dicht qua geluid. Juist vind ik dat fijn aan oortjes tijdens het studeren in een drukkere ruimte. Dekken ze volledig niet zoals gewone oortjes zoals die apple pods of zit het er tussen in (en welke kant neigt het dan op)?