Samyang Optics 14mm f/2.8 ED AS IF UMC (Canon-EF) - Reviews

Samyang Optics 14mm f/2.8 ED AS IF UMC (Canon-EF) Review

SimonFrisoNewbie 5 januari 2015, 465 views

Samyang Optics 14mm f/2.8 ED AS IF UMC (Canon-EF)

Pluspunten

• Voelt erg stevig aan
  • Focus werkt fijn
  • Perfect voor het filmen van kleine ruimtes
  • Zeer goede prijs

Minpunten

• Kunnen geen filters op
  • Diafragma heeft stops, niet ideaal voor filmen

Ik heb deze lens aangeschaft voor het filmen met met DSLR. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over het objectief. De scherpte aanpassen is even wennen maar snel genoeg onder de knie. Het gewicht is heerlijk, een zware lens voelt altijd goed aan. Wat vertekening betreft, ik merk er niks van tijdens het filmen. Het beeld doet me denken aan professionele broadcast camera's. Misschien dat dat met foto's meer zichtbaar is.

Het enige minpuntje wat ik ben tegengekomen is zijn de diafragmastops. Als je filmt en tijdens de opnames je diafragma moet aanpassen ga je dat duidelijk zien. Elke keer als je je diafragma een stukje opent of sluit, gaat dat met een tik. Daarmee beweegt direct je hele camera. Ook zit er geen autofocus op. Zelf gebruik die nooit, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen die er wel graag op zouden willen hebben.

Heb jij ook een Samyang Optics 14mm f/2.8 ED AS IF UMC (Canon-EF)?