The Crew, PC (Windows) Review

Ramoonster 4 januari 2015, laatste update op 5 januari 2015, 376 views

The Crew, PC (Windows)

Het is een hele leuke en vermakende game, die je echt niet gaat vervelen in de nabije toekomst, er zijn wat schoonheidsfoutjes, maar er zullen vast updates komen.

Pluspunten

• Grote, open map waarin je veel dingen kunt ontdekken en vinden
  • Mooie map, auto's en cutscenes
  • SPECS
  • Een leuk verhaal
  • Online spelers in de map
  • Veel aanpassingsmogelijkheden voor auto's
  • Heel vermakend
  • NIeuw concept

Minpunten

• Weinig ander verkeer
  • Soms stottert 'ie
  • Niet veel auto's
  • Geen aanpassingen voor Alex
  • Moeilijk Bucks verdienen
  • FPS-limiter
  • Spiegels werken niet.

Gameplay Score: 4
Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 4
Aanleiding

Ik heb The Crew gevraagd voor Kerstmis, want het leek mij een leuk spel en zeker het proberen waard! Er was al lang geen goede open world race game uitgekomen vond, op alle standaard Need for Speeds na... dus gaf ik The Crew een kans.

Gameplay

De gameplay is leuk, het is best een goed verhaal, je zou er ook weer geen film van kunnen maken, maar het is zeker wel een vermakelijk verhaal. Met personen die je bedriegen, doorhebben en 'relaties' mee opbouwt.

Je bent het persoon Alex (jammer dat je je personage niet kunt personaliseren), wiens broer word vermoord door een lid van zijn bende, Alex wordt opgepakt, omdat de politie denkt dat Alex het heeft gedaan. 5 Jaar later wordt Alex vrij gelaten om de mordenaar en een corrupte politieagent op te pakken, dan begint het hele verhaal...

Je kunt door heel de VS karren, het is echt een hele grote map met veel plekken die je kunt bezoeken, en ook echt herkent uit het echt, mocht je er eens geweest zijn, in mijn geval was dat Miami, dat ziet er heel erg uit hoe ik het mij nog herriner. De KM's zijn wel een beetje vreemd, het zou vanuit Chicago naar Yellowstone National Park maar 16KM zijn, dat is in meerdere games zo, maar het blijft jammer,,,

De auto's, het belangrijkste aspect van de game, hebben ze reedelijk gedaan. Je hebt 5 verschillende SPECS: Straat, Terrein, Sport, RAID en Circuit, de SPECS hebben ze heel leuk gedaan met verschillende body kits en speciale bumpers etc. maar op de auto's zelf hebben ze een beetje bespaart lijkt het, er zijn er niet heel veel, en zeker niet voor elke Spec, dan heb je niet genoeg aan 1 auto, bijvoorbeeld.

Oke, dan heb je auto, die hebben ze mooi en gedetaileerd na gemaakt, zowel het exterieur als het interieur zien er gedetaileerd en goed uit, op de spiegels na, dat is gewoon een grijs vlak, wat toch best jammer is...

Dan ga je aan je races beginnen en ontmoet je plaatselijke '5-10' mensen, die je op je beurt ook weer moet verslaan om hoger op de ladder te klimmen. Zo kom je uitneindelijk ook in de 5 delen van de map terrecht.

De gameplay voor de rest is best leuk, niet heel spannend, maar wel meeslepend. Je gaat je op een gegeven moment toch wel afvragen waarom Harry zo geheimzinnig doet, maar het is niet zo spannend dat je gelijk de hele game gaat uitspelen, of 's nachts niet kan slapen omdat je zo benieuwd ben...

Beeld

Zoals al eerder gezegd, het ziet er allemaal wel netjes uit, maar het is niks baanbrekends, er zijn zelfs games die er beter uit zien. Zoals de spiegels, dat is gewoon een grijze vlek, dat is toch best zonde, zoveel moeite is het volgens mij toch niet om dat gewoon in te schakelen. De auto's zelf zien er mooi en gedetaileerd uit, eveneens voor de map.

Soms heb ik wel wat problemen dat mijn beeld horizontaal wat gaat 'schudden'. Ik weet niet hoe het komt, of dat dit gewoon aan de game ligt, mijn GPU load die gaat niet drastisch omlaag of word veel te warm, en het lijkt mij dat een R9 290 genoeg kracht heeft :p.

Het is ook jammer dat je een FPS limiter hebt van 30 FPS of 60 FPS, als je bijvoorbeeld een hele mooie 144Hz gaming monitor hebt, kan je daar dus geen gebruik van maken, ik snap ook niet helemaal waarom ze het hebben gedaan, het geeft iig voor mij geen meerwaarde.

Geluid

Nu ben ik geen geluidsexpert, niet eens in de buurt :p. Ik gebruik gewoon het geluid van mijn monitor, wat volgens de meeste vast hartstikke blikkerig klinkt, maar opzich, voor mijn oren klinkt het best leuk allemaal, de motoren klinken mooi, maar de twin turbo op de circuit Skyline, is echt een hel, dat geluid is veel te hoog.

Besturing

De besturing is heel onvoorspelbaar en is niet realistisch. Ik kan makkelijk met mijn terrein Focus met 180KM/U een scherpe bocht op een gravel pad nemen, in het echt is het dan gelijk over en uit. Als je een foutje maakt in The Crew kwa sturen, is dat ook zo weer gecorigeerd, dat is jammer want het is gewoon niet realistisch. Uiteindelijk, in een zin is het gewoon; te arcade-achtig

Replaywaarde

Ik zou dit spel zelf vast nog wel een keer spelen, als ik hem uitgespeeld heb, zal het wel lang duren, maar het zal er vast nog wel een keer van komen!

Kwaliteit en stabiliteit

Het spel is goed gemaakt, je ziet wel dat ze er veel tijd in hebben gestoken, maar ze hebben sommige punten gruwelijk gemist, zoals de spiegels, de besturing en het scudden van het beeld is bloed irritant.

De stabiliteit is is niet geweldig, het duurt heel lang voordat het spel start, soms sluit 'ie zichzelf na een paar seconde ook weer af, dus de stabiliteit is mwah, vandaar ook de drie sterren.

Je hebt deze game al voor rond de 40,-, dat is een prima prijs vind ik, het is geen spel wat veel meer waard is, maar ook zeker niet minder. Het heeft wat foutjes, maar dat verhelpen ze vast wel met een paar updates. Uitendleijk zijn het ook geen grote missers, het zijn eerder details waar ze niet op hebben gelet.

Het is een hele leuke game, die zeker het spelen waard is. Als je echt een nieuwe race game wilt omdat je Need for Speed zo beu bent, zal het waarschijnlijk wel wat tegen vallen, maar je hebt een leuk en goed verhaal, mooie auto's, de SPECS, een geweldige map, veel aanpassingsmogelijkheden en de online spelers wat het toch wel gezellig maakt.

Het is niet echt een aanrader vind ik, maar het is zeker leuk als je het eens goedkoop kunt krijgen, en als je houdt van vermakelijke race games,

Heb jij ook een The Crew, PC (Windows)?