D-Link DIR-868L Review

tayram 3 januari 2015, 832 views

D-Link DIR-868L

Gewoon fatsoenlijke router voor deze prijs. Mijn WiFi is zeker sneller en stabieler geworden vergelijken met mijn RT-AC66U

Pluspunten

• Prijs vergelijken met Asus en Netgear
  • Wifi snelheid
  • Design

Minpunten

• Bereik mag ietsjes meer zijn
  • Voor mij werkt de dd-wrt en tomato shibby niet echt lekker

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 3
Ik ga hier geen lange review schrijven over deze router. Ik heb mijn RT-AC66U verkocht en deze heb ik tweedehands gekocht gewoon om even te kijken of hij inderdaad een fatsoenlijke router is. Ik heb er al genoeg goede reviews gelezen. Ik vind tomato shibby fijn om mee te werken. Maar deze router is helaas werkt (nog) niet optimal met tomato firmware. Daarna heb ik even dd-wrt getest en die was nog minder dan tomato shibby. Ik had zelfs op mijn samsung S5 geen verbinding met 5GHZ netwerk. D-Link firmware zelf werkt prima en router is inderdaad zeer snel. Bereik is goed maar niet uitstekend. Mijn asus router had ietsjes meer bereik. Maar die had langzamer WiFi snelheid dan deze. Kortom voor deze prijs vind ik een goede router. Prijs kwaliteit verhouding kan ik deze router zelfs uitstekend noemen. Ik heb er absoluut geen spijt van mijn aankoop en zolang hij hier stabiel blijft werken mag hij blijven :-)

Heb jij ook een D-Link DIR-868L?

Meer advertenties

Kleine aanvulling:
laatste versies van DD-WRT werken perfect op deze router.
Bij Tomato werken bepaalde functies (SSH, OPENVPN, BT) niet ivm kleiner NVRAM. Zijn er dus bewust uitgelaten door Shibby.
Verder, eens met de review, goede prijs-kwaliteit.