Steelseries Siberia Raw Prism Wired 7.1 Wit (PC) Review

aimbob 2 januari 2015, 323 views

Steelseries Siberia Raw Prism Wired 7.1 Wit (PC)

Als je een game headset zoekt, kies dan ABSOLUUT niet voor deze headset. Al helemaal niet als je het voor Teamspeak of dergelijke wilt gebruiken. Door de geweldig waardeloze constructie waarbij de microfoon in de oorschelp verwerkt zit. Wordt vrijwel alle geluiden geregistreerd door de microfoon.

Pluspunten

• Zachte padding op de schelpen en hoofdband
  • De kleur van de lichtgevende rand is instelbaar

Minpunten

• Alles is plastic
  • Microfoon zit in de schelp verwerkt, niet uitschuifbaar
  • Geluid van schelpen wordt opgenomen door microfoon
  • Enkel USB aansluiting

Features Score: 2
Opnamekwaliteit Score: 1

Door de geweldig waardeloze constructie waarbij de microfoon in de oorschelp verwerkt zit. Wordt vrijwel alle geluiden geregistreerd door de microfoon. De Steelseries software helpt 0 tot minder.

Oftewel iedereen op Teamspeak hoort vrijwel alles wat je doet, zelfs hun eigen stemmen.

Heb jij ook een Steelseries Siberia Raw Prism Wired 7.1 Wit (PC)?

Ik had 3 a 4 maanden geleden een steelseries siberia raw prism headset gekocht en gebruikte hem bijna elke dag maar ik wou hem afgelopen weekend op doen en toen had ik een keer het linker oor van de headset in mijn hand. Heeft iemand anders dat ook wel eens eerder gehad.
Ik ben deze headset nu een paar maanden. En ik kan je vertellen dat deze headset niet gemaakt is om lang mee te gaan.

Na 1 val van mijn bureau, zat 1 oorschelp vast. Normaal kan deze wat pivotten zodat deze goed op je oor aansluit.

Bij een 2e val van mijn bureau, is de rechter oorschelp afgebroken ( bij het uitschuifbare stuk) Dit kwam voornamelijk omdat het volledig plastic is. In het in en uitschuif systeem kan het plastic verzwakken en zal je witte stress strepen zien op het plastic. Tot het afbreekt.

Nou is het zo dat ik best onhandig ben en niet al te zuinig op mijn spullen. Maar toch.... Ik kreeg waar ik voor betaalde.

Een paart tientjes besparen dacht ik, nu zit ik met een met duct tape bij elkaar geplakte homp plastic op mijn kop.

[Reactie gewijzigd door aimbob op 2 juni 2015 16:52]

Vreemd. Totaal niets van gemerkt (of over horen klagen) tijdens o.a. skypegesprekken en potjes CS:GO met voicecoms.
Ik heb vanalles geprobeerd, maar niks lijkt te werken. Wat ik nu heb gedaan is zodra mijn push-to-talk of voice-activation triggered, wordt al het geluid gedempt. Zo hebben de anderen op Teamspeak er geen last meer van. Maar dit zal ik per programma waar ik mijn microfoon voor gebruik in moeten stellen.

In de andere reactie hieronder heb ik een stukje opgenomen terwijl ik een liedje afspeelde.

Windows 8.1 up to date
Steelseries Engine 3+ drivers up to date

Ik vind het wel erg jammer, de headset zit namelijk zeer comfortabel bij lange sessies.
Even een geluidsfragmentje uploaden? :)
Ik heb het volgende opgenomen met 25% volume in windows en 100% volume in youtube terwijl ik een liedje afspeelde. Opgenomene met de standaard windows 8 Sound Recorder:
https://mega.co.nz/#!glEi...d_z3AoMbr4T4s5_Z4SvCbBB_w (.wma)
Welke config gebruik jij je PRISM?