Specificaties Starterset, WiFi-AC (5GHz) 1,2Gbps, 2x 1Gbps - Bekijk alle specificaties

Devolo dLAN 1200+ WiFi ac Starter Kit (NL) Review

MVH7Newbie 2 januari 2015, 2.680 views

Devolo dLAN 1200+ WiFi ac Starter Kit (NL)

Pluspunten

• Eenvoudig te installeren
  • Supersnel
  • Degelijk

Minpunten

• Formaat van de modules
  • Gebruiksaanwijzing zou iets duidelijker kunnen zijn

Beheerbaarheid Score: 5
Net gekocht, Ongelofelijk goede oplossing. 90MB Wifi door mijn Powerlines en125mb bedraad. Fantastische waarden om prima mee te kunnen werken en spelen. Ik had de 500 serie die gaf me 25 MB Wifi gemiddeld vaak lager. Ik had al gelezen dat op ongeaarde stopcontacten het verschil niet groot was, maar ja ik heb alles geaard en werkt dus fantastisch. Overigens de 500 niet weggedaan. je kan die modules ook in het netwerk hangen. Al met al in 15 minuten ge´nstalleerd en ik ben echt geen expert.

Heb jij ook een Devolo dLAN 1200+ WiFi ac Starter Kit (NL)?

Ik mag aannemen met de door jou opgegeven snelheden dat je mbps bedoeld i.p.v. mb per seconde.
Impliceert dat de WifI 11,25 mb en bedraad 15.25 mb per seconde.
Heb je snelheiden ook daadwerkelijk gecheckt door bestanden heen en weer te kopieren van het ene naar het andere apparaat, of via cockpit afgelezen.
Ik heb de 500av+ serie (triple) onder Wifi en haal max 4-5mb zeg 40mbps bedraad.
Nee de cockpit geeft veel hogere waarden. de 90 en de mbps heb ik gemeten via twee instrumenten, speednet en de network speedtest app. DE standaard standaard 500 gaf 25 Mbps met uitschieters tot 40. Wellicht dat mijn electriciteitsnetwerk van hogere kwaliteit is. Laptop op het modem geeft overigens 160 MBPS Precies wat mijn abonnement is.
Vraag me af of je dezelfde SSID en wachtwoord van het wifinetwerk kunt gebruiken, zodat je in huis van de ene ruimte naar de andere niet van netwerknaam hoeft te veranderen. Kun je daar iets meer over vertellen?
Ja dat lukt op de 1200 wel. Maar als gezegd ik heb daar mijn 500 modules ook aan toegevoegd. Die had ik nog niet geschakeld en die zijn in ieder geval nu niet automatisch meegeschakeld. Hioe dat wel te doen, geen idee.

Ik heb hierover en nog een paar zaken aan devolo vragen gesteld een paar dagen terug maar nog geen antwoord. Bij verkoop vragen werd er sneller gereageerd.....

Als ze dat doen laat ik het je weten. ALS
Een 500 heb ik - nog? - niet, dus dat heeft wat mij betreft geen prio. Al zullen andere lezers hier nu of later natuurlijk wel ge´nteresseerd in kunnen zijn. Ik dank je in ieder geval wel voor bovenstaande reactie, dit maakt voor mij dat dit systeem voor mij klinkt als de ideale oplossing op de hoogste verdieping met de router in de meterkast op de onderste.
En Inderdaad alles werkt!,

Ik kreeg antwoord deze week, maar ben er zojuist pas aan toe gekomen. Keurige instructies per mail. Wel een beetje duits nederlands maar de stappen waren begrijpelijk. Hele wifi, dus de 1200 en 500 modules onder 1 naam en 1 wachtwoord. nog geen 10minuten werk. EN dat duurde zolang omdat ik mijn gemak er voor nam.

Los van dit onderwerp kan ik inmiddels melden dat de wifi gemiddelde snelheid op 45 ligt. bekabeld eigenlijk altijd 120+

Kortom zeer tevreden.
He moet dan nog wel Wifi-Move aanzetten :)