Bekijk alle uitvoeringen

Samsung 850 Pro 256GB Review

porteguus 30 december 2014, laatste update op 29 juni 2015, 1.249 views

Samsung 850 Pro 256GB

Samsung 850 Pro SSD upgrade in MacBook Pro 15"(Early 2011).

Pluspunten

• Super snel
  • Zeer lange garantie (10 jaar)
  • Eenvoudige installatie

Minpunten

Al geruime tijd ben ik in het bezit van een MacBook Pro 15"(Early 2011). Afgelopen week heb ik besloten om deze te gaan upgraden met een SSD. Ik ben tot dit besluit gekomen omdat het opstarten van OS X Yosemite(2 min) en het werken met zware programma's als NetBeans en Photoshop steeds langzamer ging. Ik ben op de Samsung 850 Pro 256GB uitgekomen door de reviews en de goede berichten over de vorige 840 serie. De Samsung 850 Pro 256GB heb ik voor een bedrag van 159,99 gekocht bij Dixons.

Systeem specificaties
Intel Core i7 2 GHz
16 GB ( 2 x 8 ) DDR3 1333 MHz
PCIe: AMD Radeon HD 6490M
Intern: Intel HD-video 3000

Installatie
Het installeren van de Samsung 850 Pro in de MacBook Pro is zeer eenvoudig. Hier zijn online verschillende handleidingen voor te vinden. Het verwijderen van de oude HDD (Hitachi 500GB) is zo gedaan. Echter beschikte ik niet over een torx-schroevendraaier van de juiste grote om de schroefjes die de HDD/SSD op zijn plaats houden los en vast te maken(dit heb ik, wat niet aan te raden is, met een combinatietang gedaan).
Ik heb gekozen voor een 'clean install'. Dit heb ik gedaan door de MacBook Pro op te starten en de schijf te partitioneren als Mac OS Uitgebreid Journaled en vervolgens een nieuwe installatie vanaf het netwerk te starten.

Ervaring
De eerste indruk stelde mij zeer tevreden. Waar het eerder 2 min. duurde om op te starten, komt dit nu op 17 seconden. De snelheid van het opstarten van de zware programma's als NetBeans en Photoshop ligt tussen de 4 en 8 seconden. Verder werkt alles naar behoren en merk je echt een groot verschil wanneer je aan het werk bent op de laptop. Nog een bijkomend voordeel is dat een SSD geen geluid maakt.

Heb jij ook een Samsung 850 Pro 256GB?

Meer advertenties