Specificaties Android, iOS compatibel en 14,3g - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Mi Band Zwart Review

tokko1 29 december 2014, 2.094 views

Xiaomi Mi Band Zwart

Voor mij was en is het best een interresante ervaring om bij te houden hoeveel je loopt en slaapt. En tijdens het hardlopen een makkelijke manier van tracken bij je te hebben? Voor een beetje geld tov westerse alternatieven kan je dat best makkelijk ervaren met deze Xiaomi Mi Band.

Pluspunten

• Licht
  • Eenvoudig in te stellen
  • Simpel in gebruik

Minpunten

• Beperkte notificatie mogelijkheden
  • Heel af en toe chinese tekens in de App
  • Xiaomi account benodigd

De Xiaomi Mi band is een smart-tracker armband van populaire chinese merk Xiaomi. Deze armband-tracker wordt in de markt gepositioneerd tegenover de bekende westerse producten als de Fitbit flex en Jawbone UP. Hij kost momenteel z’n 15 a 16 euro, dat is een kooopje t.o.v. de westerse tegenhangers. Hij kan niet precies hetzelfde, maar het komt toch aardig in de buurt.

Zoals ik gewend ben van Xiaomi wordt de Mi band geleverd in een simplistische strakke verpakking. Het gebruikte materiaal lijkt gerecycled karton te zijn. Daaromheen zit een plastic seal. Het is stevig doosje met daarin de Mi band, handleiding en oplaadkabel. Prima geschikt voor China naar Nederland verzendingen dus!

De Xiaomi Mi band is een super simpel uitziend product, er zitten geen knoppen op. Enkel 3 indicatie ledjes en een trilmotor geven je output. De Mi band is gemaakt van een silicone band met daarin los de Mi band sensor die van aluminium en een hard plastic gemaakt is. Ik heb het zwarte model, maar en zijn veel verschillende bandjes beschikbaar in verschillende kleuren.

Specificaties:
Formaat doos: 34 x 11 x 9 mm
Band formaat: 195 x 13 mm (maximale lengte bandje)
Gewicht: 14.3 gram
Kleur: Zwart (maar je kan het bandje verwisselen in een andere kleur)
Standby tijd: 30 dagen
Waterdichtheid: Volledig waterdicht
Notifications: Mutli color leds (3x) en vibratie motor

De basisfunctionaliteiten van de Mi band zijn:
- Stappenteller (fitnesstracker)
- Sleepmonitor
- Notificaties (verschillende mogelijkheden)
- Alarm (trillen)

Qua functionaliteit heb ik de Xiaomi band voornamelijk gebruikt als stappenteller en slaapmonitor. De alarm functionaliteit vond ik matig werken, aangezien de Mi band dan drie keer trilt, en thats it. Maar de stappenteller was accuraat genoeg om bij te houden hoeveel ik gelopen had. En de Sleepmonitor gaf een mooie indicatie hoe ik geslapen had, en dit kwam meestal ook wel overeen met hoe het voelde.
Als je de Mi band binnenkrijgt moet je je voor gebruik bij de Xiaomi site registreren, dan kan je de app installeren op je telefoon. Eenmaal in de app ben je zo de Mi band aan het gebruiken, enkel wat algemene informatie invoeren en je bent klaar om te gaan (Leeftijg, lengte, gewicht ed)!

App en interactie:
Het is nogal lastig om de interactie met het product te omschrijven en hoe dit samengaat met de app. Dus hier kan je het beste gewoon een filmpje voor kijken. Er staan er genoeg op youtube!

Bijvoorbeel deze:

Compatibiliteit:
Mijn telefoon kon de app niet draaien omdat ik nog op android 4.2 zat, maar na een upgrade naar android versie 4.4 kon ik de app installeren. Eerst was de Mi band alleen beschikbaar voor android. Maar er is inmiddels ook een IOS app beschikbaar, dus het is niet alleen meer Android only. Voor de Android mensen is wel een versie hoger dan 4.4 benodigd (ivm compatibiliteit met low energy bluetooth). Aan de Ios app zitten nog wel wat beperkingen, maar dit schijnt in de toekomst beter te worden.

Ben je overtuigd, of wil je toch een keer z’n smart-tracker proberen? Voor mij was en is het best een interresante ervaring om bij te houden hoeveel je loopt en slaapt. En tijdens het hardlopen een kleine en makkelijke manier van tracken bij je te hebben? Voor een klein beetje geld kan je dat best makkelijk ervaren, dan hoef je niet meteen een dure (westerse) tracker te kopen.

Koop dan de Xiaomi band bij Tinydeal) voor $19.49, dat is nog geen 16! of koop ‘m bij de officele Xiaomi store (als je in china leeft ;))!

Heb jij ook een Xiaomi Mi Band Zwart?

Mooie review!
Zie jij binnenkort de kans om de band met ios / iPhone te testen, ik zou hem namelijk graag kopen maar heb een iPhone ;)
Nee, ik ben niet in het bezig van een Iphone en kan 'm dus niet echt testen. Sowieso wil je wat langer testen dan 5 minuten, dus ook even bij iemand anders kijken is niet echt handig.

Volgens mij zijn er genoeg reviews inmiddels op Youtube te vinden :) of kijk in het speciale Mi band topic ([Xiaomi Mi Band] Ervaring en discussie). Daar is vast wel iemand met die combinatie ;)
Bedankt voor jouw reactie,
Ikzelf had al een reactie geplaatst in dat topic:
Maar ik wacht dan nog even totdat de band weer in de uitverkoop is en koop hem dan wel, voor 14 euro ga je ook niet snel het schip in.