HKC 7025D Zwart Review

polmannetje 21 maart 2009, laatste update op 30 juni 2010, 483 views

HKC 7025D Zwart

Pluspunten

• Zeer goed geprijsd
  • Redelijk design

Minpunten

• Geen fans meegeleverd
  • Scherpe randen
  • Goedkope "feeling"

Oorspronkelijk had ik voor de configuratie van een budget PC een CoolerMaster case uitgekozen. Omdat deze echter niet leverbaar bleek en ik toch voor een vergelijkbaar budget een andere case uit moest zoeken werd ik door de verkoper geattendeerd op deze case. Overigens had ik al een 580W voeding besteld dus laat ik de bijgeleverde 400W voeding in deze review buiten beschouwing.

Mijn eerste indruk bij aankomst van de doos was dat het geheel er redelijk goedkoop uit zag. De case voelde ook zeer licht aan, ik vroeg me zelfs af of er überhaupt iets in de doos zat. Bij het open maken bleek dat er echter wel een case in zat. Verder was de case verpakt zoals elke andere midi tower.

Het frontpanel bestaat uit een soort zilver gespoten mesh, wat het geheel best een aardige look geeft. Verder bleken de 5,25" units te beschikken over een extra front klepje, waardoor het verder niet echt uit maakt wat voor kleur drive je erin zet, het front van de casing bedekt het geheel netjes. Het frontpanel voelt verder ook redelijk solide aan.

De side panels zijn donkergrijs gespoten wat het geheel een redelijk simpele, toch niet onaangename, look geeft.

Het inbouwen van de verschillende onderdelen gaat vrij simpel, hoewel redelijk "old-school". Geen mounting systeem, gewoon schroefjes. De meegeleverde hoeveelheid schroefjes en mobo liftertjes waren overigens ruim voldoende, volgens mij kan ik er zelfs nog wel een volledig systeem mee monteren.
Waar ik echter geen rekening mee gehouden had was dat de case geen enkele vorm van koeling aan boord zou hebben, een minpuntje. Overigens is er wel ruimte voor 4 fans. Twee plekken voor 80mm fans achter in de case, 1 voor een 80-120mm fan achter het frontpanel en een plek voor een 80mm fan in het sidepanel. De plek in het side panel had wat mij betreft weggelaten kunnen worden, hierdoor gaat de modbaarheid er een stuk op achteruit en ook draagt het niet echt bij aan het geluidsniveau van het systeem. Ook blijkt de 120mm fan achter het frontpanel wat lastig te monteren door de aanwezige opstaande randen, hierdoor moet je wat kracht zetten waardoor de fan kan beschadigen.

Mijn eerste indruk was dat er binnen in de case niet echt scherpe randjes aanwezig zijn, maar bij nadere inspectie blijkt dat deze er toch wel zijn, met name bij de drive-cage. Nog een minpunt.

Bij het booten van het systeem valt het op dat de knoppen redelijk fragiel aanvoelen. De ring van lampjes om de aan-/uit knop heen ziet er wel zeer goed uit, alhoewel er niet echt onderscheid is te maken tussen de verschillende niveaus van HDD-activiteit.

Al met al geef ik de case een voldoende. Voor de prijs hoef je het niet te laten, voor zo'n 30euro ben je eigenaar van een hele redelijke case met alle mogelijkheden die je van een case in deze prijsklasse mag verwachten. Het valt te bezien wat de kwaliteit van de meegeleverde voeding is, maar zelfs als deze niet meegeleverd zou zijn dan zou de prijs-/kwaliteitverhouding nog steeds zeer redelijk zijn.

Heb jij ook een HKC 7025D Zwart?