Sennheiser HD 201 (Zwart) Review

Deodatus 28 december 2014, 273 views

Sennheiser HD 201 (Zwart)

Aardige koptelefoon voor het geld, maar op het gebied van comfort niet je van het. Ik had ook meer bas verwacht.

Pluspunten

• Goede bouw

Minpunten

• Comfort
  • Gebrek aan bas
  • Onhandig snoer

Tsja.... ik ben er nog niet kapot van. Zat goede kanten, maar ook zat mindere kanten, hoewel ik denk dat je voor twintig euro nooit al te hard kunt klagen.

The Good::
* Als rasechte Nederlander en krent, wil ik beginnen met de prijs. Twintig euro! Dat is eigenlijk geen geld als er ook maar een halfcapabele koptelefoon tegenover staat. Deze koptelefoon is echter veel meer dan halfcapabel.
* De bouwkwaliteit is uitstekend. Tuurlijk wordt er alleen maar plastic gebruikt, maar dat hoort bij de prijsklasse. Het gebruikt plastic is echter wel goed stevig en doet niet zo goedkoop aan als de koptelefoon is. De oorschelpen zijn draaibaar en uitschuifbaar, wat het comfort ten goede komt.
* Je kunt nog wel wat omgevingsgeluid opvangen, dus als iemand het huis uit gaat krijg je dat in ieder geval nog mee.
* Het snoer is in ieder geval niet te kort...

The Bad:
* Het comfort had ik op basis van alle reviews hier toch echt beter ingeschat. Meteen als ik de koptelefoon opzet, merk ik al dat hij gewoon op je oren drukt. Na een paar uur luisteren heb ik dan ook pijnlijke rode plekken op mijn oren. Ik heb toch zeker geen flaporen en van een over-ear model had ik verwacht dat deze je oorschelpen niet zou raken, maar helaas.
* Ik had deels een koptelefoon gekocht omdat ik op zoek was naar meer bas dan mijn huidige in-ear dopjes konden leveren. Met de speakers aan kan de hele buurt meegenieten, dus dat is ook niet de bedoeling. Deze koptelefoon heeft echter een stuk minder bas. Misschien dat in-ear oordopjes al aardige bas leveren, maar ik had meer verwacht. Zeker bij elektronische muziek valt dit toch echt tegen.
* Het snoer is voor veel situaties veel te lang.

The Ugly::
* De koptelefoon kan niet echt heel hard en begint naar mijn mening al vrij vroeg te vervormen. Dit is natuurlijk subjectief.
* Het snoer...

Bottomline

Heb jij ook een Sennheiser HD 201 (Zwart)?

op het snoer na kan ik me niet in de cons vinden.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik deze koptelefoon zo'n 6 jaar geleden had.
mijn ervaring met dit model was juist dat het geluid heel erg neutraal is. en het volume aardig hoog kon zonder zeer storende vervormingen.

Je zal inderdaad geen dre achtige blubber bass krijgen, maar wel een behoorlijk gedetailleerde bass die zeker niet overheerst, zoek je dat dan is dit inderdaad een slechte keuze.

Het comfort vond ik juist erg goed, licht gewicht en drukt helemaal niet sterk op je hoofd. Een Nederlander met een gemiddeld formaat hoofd zou hier toch echt geen problemen mee moeten ondervinden.
Tsja... verschillende mensen, verschillende meningen. Het is geen slechte koptelefoon, in tegendeel, maar op grond van de hier aanwezige reviews had ik hem gewoon nog beter verwacht.

Het geluid is zeker wel mooi, maar af en toe wil ik ook wel eens een nummer lekker snoeihard luisteren en daar is deze koptelefoon gewoon niet echt geschikt voor vind ik.

En over de pasvorm: hij doet me zeer aan de oren. Onafhankelijk van wat anderen er van vinden, mij zit hij dus niet lekker.