WD Red WD30EFRX, 3TB Review

DivadaviD 28 december 2014, 932 views

WD Red WD30EFRX, 3TB

Getest in een RAID-1 configuratie stellen zij niet teleur.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Geluidsproductie

Minpunten

• Geen

Ik had 2 schijven gekocht, getest i.c.m. een LSI MegaRaid SAS/SATA 9265-8i in RAID1. De schijven bleven vrijwel stil en koel (rond de 22 graden celcius gekoeld door de intake fans die voorop mijn Fractal Design R4 zitten)

De schijven worden verkocht in een anti-statisch zakje dus houd er rekening mee dat je zelf de juiste schroeven hebt om ze eventueel in te bouwen in je pc maar dit is vrij gebruikelijk.

De hardeschijf-controller kon moeiteloos de harde schijven integreren en een nieuwe RAID Array aanmaken, hiervoor was geen enkele inspanning voor nodig.

De test van HD-tune laat zien dat ze in RAID1 een gemiddelde lees snelheid hebben van 121.9 MB/Sec let wel op dat het processor gebruik van 9.5% de processor is van de controller-kaart en de CPU onbelast was (een van de redenen om een hardeschijf-controller aan te schaffen.)

Immidels al een maand in gebruik, mocht er iets voorvallen zal Ik deze review aanpassen, maar Ik ga er vanuit dat ze langdurig hun kwaliteit zullen behouden.

Heb jij ook een WD Red WD30EFRX, 3TB?

Meer advertenties