Corsair Gaming standaard uitvoering Review

Evilpluis 27 december 2014, laatste update op 27 december 2014, 515 views

Corsair Gaming standaard uitvoering

Voor te Gamen perfect, voor muziek echt een ramp.

Pluspunten

• Comfort is subliem
  • Afwerking
  • Ziet zeer stijlvol uit
  • Fijne equalizer instellingen

Minpunten

• Slecht geluid bij muziek
  • Draadloze verbinding die hapert
  • Accu snel leeg

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 1
Deze headset 2 weken in mijn bezit gehad en weer geretourneerd.
De draadloze verbinding was zeer storingsgevoelig en werd erger op moment dat er gebruik gemaakt werd van de verlengkabel voor de usb.
Speakers die op afstand van 1 meter en aanstonden zorgden nog meer voor storing.

Het geluid ingame was perfect, af en toe gekraak bij explosies of onverwachte harde geluiden.
Muziek luisteren was bij bepaalde genres echt een ramp, continu vervormen van geluid ondanks aanpassingen in de equalizer.
Ik vond persoonlijk dat er te veel bass met deze headset was, ben er niet zo'n voorstander van.
De software is zeer duidelijk en overzichtelijk, geweldig dat er al preset equalizer instellingen zijn.
Op skype en teamspeak was er steeds een ruis hoorbaar voor de tegenpartij en samen met ingame geluiden kon 1 van de 2 erg gaan storen en haperen.
Erg fijn is dat je gewoon door kunt spelen als de headset leeg begint te raken, even kabel inpluggen en je kunt doorgamen.

Voor 130 euro had ik zelf veel meer geluidskwaliteit verwacht, mijn oude G35 (R.I.P.) overtrof de H2100 qua geluid.
Gelukkig zat ik binnen de zicht termijn en kostenloos kunnen retourneren, mijn dank voor de uitmuntende service Informatique.

De review is gebaseerd op mijn eigen mening en is uitsluitend informatief bedoeld.

Heb jij ook een Corsair Gaming standaard uitvoering?

Goedendag,

Ik heb zelf de voorganger waar ik uiterst tevreden mee bent. Ik heb letterlijk nul nadelen ervaren met het oudere model. Ik vergeet soms zelfs dat het op mijn hoofd zit!

Aangezien de oudere model niet meer verkrijgbaar is zit ik te kijken naar de H2100 variant. Deze heeft hardware matige surround sound terwijl het vorig model virtueel is. Het is een leuke gimmick maar ik gebruik het zelden.

Wat mij zo verbaasd is de sterk uiteenlopende ervaringen gebaseerd op de gebruikersreviews voor de H2100. Waar andere mensen nadelen zien denk ik die van mij is echt perfect. Na lang gebruik is de microfoonarm wat slapper geworden maar nog steeds goed bruikbaar. Dat zou het enige 'nadeeltje' zijn wat ik kan aanhalen.

Ik speel vaak lord of the rings online en gebruik teamspeak om te communiceren. Geluid komt kraakhelder door zonder storing.

Heb je al een andere draadloze headset die je wel beter bevalt dan de H2100? Ik heb een Sennheiser gezien maar deze valt in een veel duurdere prijscategorie.

Groetjes,

Soei
Ik heb de Sennheiser G4ME One gekocht, ben maar afgestapt van het draadloze idee.
Ben echt zeer tevreden over deze headset.
Kan ook best zijn dat ik gewoon te veeleisend ben, aangezien ik ook veel mensen zie die heel erg tevreden zijn.
Ik luister ook veel klassieke muziek en dat vervormt gewoon compleet op die headset, nu met mijn sennheiser nergens last van.
Misschien een maandag ochtend modelletje
Je zegt dat de accu snel leeg raakte, maar dit licht je niet toe. Wat was je gebruik en hoe lang ging de headset mee? Ik heb zelf ook de H2100 en hij gaat altijd een hele dag mee voor mij, tenzij ik er nachtwerk van maak. Meestal rond zo'n 1-2u 's nachts op een vrije dag begint hij te piepen.

Er zijn heel verschillende ervaringen met betrekking tot storingen van wat ik lees. Persoonlijk kan ik mijn hele apartement doorlopen zonder last te hebben van storingen, behalve als ik dicht bij de magnetron in de buurt kom. Er is bij mij inderdaad ook altijd wat ruis, maar hier was ik vrij snel aan gewend en ik hoor het niet meer.

Het grappige is ook dat ik juist ervaar dat er niet te veel bass in de headset zit en dat hij heel goed klinkt bij het afspelen van muziek. Nu zul je misschien denken dat ik net zoals de meesten wel van wat bass houd, maar dit is absoluut niet het geval. Ik kan zelfs heel slecht tegen harde bass. Hoewel ik ook gebruik maak van equalizers, doe ik dit niet voor de H2100. Dit komt misschien doordat muziek klinkt zoals ik gewend ben van mijn Creative T20 Series II speakers.

EDIT: Ik kan me geloof ik wel iets herrineren van dat het geluid eerst slecht klonk maar dat ik de headset white noise of zoiets heb laten afspelen voor een vrij lange tijd en dat wonderen deed. Ik weet alleen niet zeker of dat met de headset of met mijn earphones was...

[Reactie gewijzigd door MicaLovesKPOP op 11 mei 2016 18:32]