Specificaties 5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Acer Liquid E700 (2GB ram/16GB opslag) Zwart Review

Kaya10 27 december 2014, laatste update op 15 januari 2015, 877 views

Acer Liquid E700 (2GB ram/16GB opslag) Zwart

Zeer goede toestel als je naar de prijs/kwaliteitsverhouding gaat kijken, ik denk dat er ook geen toestel is die 2GB ram heeft en rond de 160 euro kost, het ergste vindt ik dat hij een beetje te groot is voor een 5inch toestel.

Pluspunten

• Android 4.4.2 kitkat
  • Triple sim (3 sim kaarten)
  • 2GB ram
  • Lange accurduur
  • Gratis tomtom offline navigatie 2 jaar met updates
  • Uitbreidbaar geheugen
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Geen 4G
  • Niet super snel ;hapert nogal==> mediatek processortje ipv quailcomm
  • Matige camera
  • Design mocht wel beter in mekaar zitten
  • Geen optische beeldstabilisatie
  • Hardware knoppen hebben geen licthje
  • Speakers mogen wat luider
  • Best wel groot voor een 5 inch telefoon

Gekocht bij coolblue

Al 5 weken in bezit

Eigenlijk was ik op zoek naar een high end phone die ook een triple sim / dual sim mogelijkheid had maar tevergeefs heb ik niets kunnen vinden anders had ik gewoon een Oneplus One gekocht
Ik kom van een HTC One m7, ik vond het jammer dat ik hem weg moest doen maar ik had nood aan een toestel die 3 simkaarten kon slikken

De grootste reden dat ik dit toestel heb gekocht is dat hij 3 simkaarten heeft natuurlijk

Het is wel leuk dat je 3 nummers in een telefoon kunt gebruiken
Ik ben wel verrast door de accu van de telefoon, met zijn 3500mAH haal ik met intensief gebruik een anderhalve dag, dus van 's morgens 7 tot de volgende dag 's avonds 18-19 uur
Dit haalde ik met mijn HTC one m7 gewoon niet, ik haalde max 11 uren, meestal moest ik hem vanavond gewoon terug laden om 18-19 uur

Zelfs met de LG G2 haalde ik dit niet.

Dus als je een telefoon wilt die een zeer goede accu heeft moet je bij de acer liquid e700 zijn.

Ik had helemaal niet gedacht dat je een gratis offline navigatieapplicatie zou terugvinden, maar acer heeft het toch gedaan 2 jaar Tomtom navigatie met updates!!! Je kunt gewoon zomaar offline navigeren dus zonder internet! heel de wereld.

De behuizing vindt ik minder premium (kom ook van een m7) , de behuizing van dit toestel kraakt wel een beetje zit niet echt goed in mekaar.
Het is wel uiteindelijk een toestel uit het low-end segment.

Je hebt ook de acer rapid knop, daar maak ik amper gebruik van. vindt het eigenlijk een gimmick (onnuttig)

De snelheid van het toestel is matig, ik mis wel de qualcomm snapdragon 600 processor van mijn HTC One, deze heeft namelijk een mediatek processor, het opstarten van bepaalde apps duurt wel langer, soms hapert die wel maar dit vindt ik wel normaal voor een toestel van 199 euro.

Je moet wel weten dat de processors van qualcomm altijd beter zijn dan die van mediatek.

De 2GB ram vind ik wel een groot voordeel, is echt iets wat je niet vaak terugvindt in dit segment.

Over de camera ben ik niet tevreden, ik dacht wel dat deze een veel betere camera had dan mijn htc one, maar tevergeefs.
Wel meer megapixels, maar dit zegt niet alles, kwaliteit van de foto's zijn veel minder vergeleken met mijn one m7.
Jammer dat deze geen optische beeldstabilisatie heeft.

Geen 4g, is ook jammer maar is ook niet noodzakelijk zou wel leuk geweest zijn.

Android 4.4.2 kitkat gewoon meegeleverd, ik hoop dat ik ook een update naar de volgende versie van android ga krijgen ; android 5.0 lollipop.
De toetsenbord van de acer vindt ik niet zo fijn, goed dat je heel wat apps op de playstore kunt vinden. Ik maak gewoon gebruik van SwiftKey.

Het scherm vindt ik wel meevallen, het heeft een IPS paneel, dus goed te lezen onder de zon. Maar niet de beste :)
Het toestel heeft wel een 5.0 inch scherm maar is wel heel groot, groter dan een LG G2 (5.2) , HTC One m7 (4.7 met de speakers)

Heb jij ook een Acer Liquid E700 (2GB ram/16GB opslag) Zwart?

Telefoon is al ondertussen terug opgestuurd naar acer

batterijklachten, telefoon bleef maar vastlopen... schil van acer doet het niet zo goed..

Batterij ging zeer snel leeg.
Beetje op je spelling letten de volgende keer ;)
vindT gebruik je niet in de ik-vorm.

[Reactie gewijzigd door Rijkv op 15 januari 2015 14:08]

Nette review.

En kleine punt op: ik denk dat er ook geen toestel is die 2GB ram heeft en rond de 160 euro kost.
De Honor 3c heeft 2GB en kost 139 euro.

maar deze Acer scoort op paar andere punten stukken beter.