GlacialTech SilentBreeze 462 III (Socket 370/A) Review

McGryphon 6 juli 2005, 1.181 views

GlacialTech SilentBreeze 462 III (Socket 370/A)

Pluspunten

• prijs
  • installatiegemak
  • laag toerental
  • overklokken

Minpunten

• irritant gezoem op hoge RPM

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 4
Algemeen:

Ik zocht een nieuwe koeler voor mijn TB 1000@1300, de stock was dood, hoefde niet high-end te zijn, en ik ging naar de winkel in de straat. Ik vroeg wat voor koeler voldoende was, en ze hadden koper en aluminium. Ik vroeg of de koper niet te zwaar was voor mijn mobo, dat viel mee. De prestaties zijn beter dan dat ik voor 15 euro verwachtte. De proc draait nu op 1400.

Koeling:

Zeer goede koeling, zeker voor deze prijs.
temps: stock koeler: idle 50/ load 75
silentbreeze: idle 30/ load 43:D

Geluid:

Het valt mee, maar als de processor heet wordt en de fan gaat harder draaien hoor je er een irritante hoge zoemtoon doorheen. Op de lage snelheid hoor je niks.

Installatiegemak en compatibiliteit:

Gewoon 2 klemmen er op zetten, en hij zit vast. De compatibiliteit is ook zeer goed, mijn broertje heeft er ook een op zijn socket 7 zitten. Dat kan dus zelfs, ook al staat het niet op het doosje.

Prijs:

Te laag voor deze kwaliteit. Je hoort mij niet klagen:P

• Athlon TB 1000 @ 1400
  • Windows XP

Heb jij ook een GlacialTech SilentBreeze 462 III (Socket 370/A)?

ehm misschien temps ofzo erbij nu zegt het niet zo veel :)
gedaan :D
maar die stock koeler was ook om te :r
de temps zijn trouwens stock speed
zat de stockcooler er dan wel goed op??
wel erg veel verschil in temp
dat haalde ik nog nie met mn prescot stockcooler en dan een 7000cu erop hooguit echt max 10 grade verschil