Bowers & Wilkins 600 series 684 S2 Black Ash (Zwart) - Reviews

Specificaties 2.0 Zuil speaker - Bekijk alle specificaties

Bowers & Wilkins 600 series 684 S2 Black Ash (Zwart) Review

Molletje 73Newbie 26 december 2014, laatste update op 26 december 2014, 5.363 views

Bowers & Wilkins 600 series 684 S2 Black Ash (Zwart)

Wat een topspeaker is dit. Ik gebruik deze speakers als fronts. Als backs gebruik ik uit dezelfde serie de 685. In samenwerking met center en sub is dit werkelijk een topset. Een nadeel is dat er een redelijk zware versterker nodig is om het setje aan te sturen

Pluspunten

• tweater is werkelijk een topper
  • slanke zuil

Minpunten

• zware versterker nodig voor aansturing

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Sinds 2 weken in het bezit van deze set speakers.
De speakers worden aangestuurd door een denon-avr-x3100w. Ik ben zeer te spreken over de set vakkundig aangesloten door de firma Poulissen uit roermond.

Na een uitgebreide luistersessie bij bovengenoemde firma sprongen deze speakers er voor ons uit omdat ze een zeer heldere volle klank produceren. Bij andere speakers (zelfde prijsklassen) was dit beduidend minder. De tweater van B&W is uitzonderlijk goed. Bij andere speakers hadden we nog wel eens het idee dat we wat missen.

Voor het laag hebben we een kleine subwoofer aangesloten (de B&W ASW608). Deze kleine sub is een prachtige aanvulling op de speakers en is waarschijnlijk door zijn formaat een mooie aanvulling en overheerst totaal niet. Als center gebruiken we de HTM62 van B&W. Omdat ik weinig ervaring heb met 5.1 opstellingen kan ik over de center ook weinig vertellen. Voor mij doet hij wat hij moet doen.

Ik kan deze set aanraden bij iedere muziek en filmliefhebber!!
Ik weet niet of de buren het hiermee eens zijn O-)

Heb jij ook een Bowers & Wilkins 600 series 684 S2 Black Ash (Zwart)?

Mooi aankoop vast, maar als B&W bezitter kan ik je verklappen dat het nog wel een maandje of twee gaat duren voordat je speakers op temperatuur zijn... en dus goed klinken ;) Alleen maar leuk zodra je dat gaat opmerken ^^

Hoe dan ook, enjoy the sound =)
Ha ja, de grote broer van de B&W DM 602 S3 die bij mijn ouders in de woonkamer staat. Fenomenaal geluid, die dome tweeter in combinatie met de warme, volle klanken waar B&W om bekend staan maken dit een van de beste speaker-families in decennia. Enorme bang for buck ook!

Ik heb jarenlang B&W gehad maar kon voor weinig een setje Infinity Reference 51i overnemen voor mijn toenmalige 5.1 cinema set. Maar elke keer als ik die 602's hoor, gaat het weer kriebelen...

Heel veel plezier van de set!
Dag molletje 73,
Deze speakers zag ik als setje, zonder anderen dus geen 5.1 opstelling staan in een aanbieding bij HOBO den Bosch. 450/stuk. Ze zijn dus als model 8 jr. oud en intussen achterhaald?
Zo te lezen gebruik je het voor bij de tv/films. Mijn idee is voor luisteren van klassieke muziek. Heb je daar intussen ervaring mee?
Hoeveel Watt is toch minimaal nodig voor deze speakers?
Hartelijke groet, Ruud