Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser HD 449 (Zwart) Review

Kruun 25 december 2014, 524 views

Sennheiser HD 449 (Zwart)

Lekker geluid voor bijna alle genres die ik luister. Veel meer geluidsdetails en minder ruis dan met goedkopere modellen, veel lagere prijs dan betere modellen. Hij zou iets ruimer om m'n oren mogen.

Pluspunten

• Ik hoor dingen die ik eerder niet hoorde in muziek
  • Geen overdreven bas of hoge tonen, goede balans

Minpunten

• Hij mag ruimer om m'n oor
  • De draad voelt minder stevig dan bij m'n vorige goedkope koptelefoon

Ik had dus zo’n sony gekocht voor dertig euro, want ik moest toch geluid op m’n kop hebben. Maar na drie jaar ging die zo klepperen in de wind en toen had je natuurlijk ook die flappen nepleer die er niet meer goed aan vast zaten. Dus ik moest een nieuwe koptelefoon hebben.
Nou goed, ik ging dus op internet al die pagina’s af over goeie merken koptelefoons, maar ja, wat moet ik nou met vierentwintig ohm’s en een dikke DJ georiŽnteerde basdiepte? Ik wil gewoon goed geluid op m’n kop hebben. Met al die dure woorden kan ik niks.
Dus ik heb die gammele sony maar weer op m’n smoel gegooid en naar de mediamarkt gefietst. Daar hebben ze dan veertig van die apparaten op een rijtje met natuurlijk zo’n mannetje in rood ernaast die er ook niks van weet. Dus ik ga die eens effe goed zitten afluisteren in de winkel. Dan hebben ze daar alleen maar Black eyed peas en Justin Bieber aan die dingen hangen. Alsof dat geluidskwaliteit is! Nou dan heb daar uiteindelijk maar wat popiejopie electro gevonden en de gitaren van de Foo Fighters, en dan met het schaamte voor m’n eigen al die oortoeters testen.
Dan heb je op die goedkope dingen dat alles gewoon keihard door elkaar klinkt en dan zit je van was dat nou die aanstellerige zanger of hebben ze weer zo’n nieuwe elektrofoef die ik nou zit te luisteren? Dan ga je gewoon naar zo’n hele dikke van zeshonderd euro en dan weet je niet alleen waar dat geluid nou vandaan kwam, maar ook nat er 18 instrumenten aan dat stukkie muziek te pas kwamen, en dat je ze allemaal bij zichzelf kan horen, of gewoon lekker bij elkaar kan horen knallen. Kijk dat wil ik nou eens met m’n eigen muziek kunnen.
Maar ja, dan weet je natuurlijk ook dat je helemaal geen zeshonderd euro kan neertellen voor een beetje geluid op je kop. Dus dan moet je maar eens kijken wat voor geluid je onder de tachtig euro bij elkaar kan snorren. Het ergste is dan niet eens het geluid, maar dat al die koptelefoons voor van die smalle lege technohoofden gemaakt zijn. Mijn oren passen er in ieder geval niet comfortabel in. Die Philips citiscape uptown met z’n enorme joekels eronder die gaat wel lekker op m’n kop. Dat is wel de lekkerste budgetluidspreker die over m’n oren heb mogen gooien, als je het over de oorschelpen hebt. Ja, en dan gaan die tests snel, want dat heb je in die prijsklasse nog de Sennheisers die goed op m’n hoofd pasten. En die gaven een lekkerder geluidje. De 449 nog wel een stappie lekkerder dan de 439. Met alle muziek die ik kan verdragen in de mediamarkt geeft deze minder ruis en meer detail in alle geluiden. Wil je beter geluid dan de sennheiser 449, dan zit je ineens bijna honderd euro hoger.
Zo. Dus dan heb je in een uurtje bij die elektronicagigant met tergende muzieks wel effe wat meer geleerd dan bij een dagje internetten met de muziekfreaks. Maar ik wil er toch nog effe een nachtje over slapen. Dan ga je de volgende dag toch weer terug naar het internet en dan zie je gewoon dat die Duitsers bij Amazon die koptelefoon veel goedkoper hebben. Nou ken ik de Duitsers wel van de Lidl, waar ze gewoon lekker goeie worsten verkopen waar ze bij de Appie nog een puntje aan kunnen zuigen, en dat voor een prijs waar je voor omfietst. Maar in plaats van om te fietsen naar de mediamarkt leveren ze bij amazon.de gewoon aan huis. Voor een goedkopere prijs! Ja, dan ga ik niet meer m’n huis uit. Ik ben toch niet gek!
Dan komt ‘ie na drie dagen mooi afgeleverd voor de deur en dan is het effe stoeien met die verpakking, maar daar is ‘ie zo uit. Het is effe een teleurstelling met het snoertje, want die ouwe Sony had zo’n dikke platte kabel die niet in de knoop ging, maar deze heeft zo’n dun rubberig ding. Daar komen smerige knopen in. Dat je weer vijf minuten zit te hannesen zonder ook maar een beat te hebben gehoord. Dan kan je aan mij een goeie chagerijn hebben. Ze hebben er wel meteen een verlengsnoertje en een opberghoesje bijgedaan. Dat dan weer wel.
Dan kan ik eindelijk m’n eigen muziek erop gaan luisteren. Ik had er nog geen slingers voor opgehangen, maar het werd een feestje! In enen gebruikt die Andy Stott drie keer zo veel originele drumgeluiden als je dacht dat die had! Dan gaat Cliffie Martinez met iedere synthesizer aanslag nog effe een seconde langer door dan je merkte! Ik kan m;n muziek zonder subtiliteit hoeren, zoals in die ouwe Volkswagen Sharan, met z’n blikken speakers, maar met die nieuwe Sennheiser moet ik het wel waarderen! Ook de gouwe ouwen uit de progressive rock gaan lekker op dit koptelefoontje en zelfs grunge, triphop en die ouwe vaderlandse leipo van een spinvis doen het er goed mee! waar de ouwe Sony soms te overdreven bassen gaf, en veel omgevingsgeluid doorliet, doet deze het uitstekend! Voor een prima prijsje ga ik dankzij Sennheiser de komende tijd weer lekker extra genieten van m’n muziek. Topproduct! Een aanrader!

Heb jij ook een Sennheiser HD 449 (Zwart)?

Ga je lekker met deze review? :?