Specificaties Actie, Avontuur-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Assassin's Creed Unity, PC (Windows) Review

groene henk 24 december 2014, 342 views

Assassin's Creed Unity, PC (Windows)

Graphics: WOW! Geluid: Super! Some nog wat foutjes! Echter wel een snelle pc nodig!

Pluspunten

• Graphics zijn superb!!!! WOW!!!!!
  • Geluid is lekker!
  • besturing gaat simpel, voelt meteen goed aan, niet ingewikkeld
  • realiteit is super
  • dialogen zijn goed en duidelijk, niet de normale bullshit
  • crossfire werkt

Minpunten

• Superzware pc nodig
  • soms nog wat foutjes (geen crashes) bij dialogen

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 5
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 5
Wat een game met graphics en goede spelbesturing!

Misschien moet ik erbij vertellen dat ik pas vandaag (24/12) met de game begonnen ben, omdat ik nog geen tijd er voor had en een beetje was geschrokken was van de negatieve reviews, dat het spel nog niet af was.

Specs waar ik mee draai
Mijn pc is een high-end pc (snelste van NL op hardware info) en deze game vraagt daar ook om.
Crossfire werkt sinds de nieuw AMD-drivers goed (14.12). Met 14.4 werkte had ik 20 FPS, nu heb ik 45FPS op high. Ik draai met een 6-core/3x 290 op 1100/1250.
Echter draai ik wel op 3440x1440, dus 238% van de 1920x1080 resolutie. Dat vraagt dus wat meer frames om het lekker te draaien. Ik draai dus niet alle op very high of
Nu draai ik hem op high en sommige element iets hoger. Op 1920x180 heb je dus waarschijnlijk wel een 290 op 1100x1250 nodig om het een beetje leuk te draaien

gameplay
Ik ben geen super gamer, maar deze game voelt gewoon meteen super aan. Wat een gameplay. Het is niet moeilijk en alles loopt soepel. Bij de start veel beter als Battlefield 4 of Crysis 2/3 wat ik hiervoor speelde. Geen ingewikkelde knoppen of iets dergelijks

Geluid
Wat een geluid! Ik heb niks ingesteld qua hard of zacht, maar het klinkt meteen goed! Lekker synthesizer klanken met een gedempte actie erbij. Gewoon 100% OK.

Graphics
WOW!!!!!

Dialogen en historisch verhaal
Klinken allemaal goed en zijn duidelijk. Je kunt bij de verschillende zaken op geschiedenis drukken en dan leer je nog wat over de Franse geschiedenis.

Crashes
Daar ik zo enthousiast ben over de game ben ik even op mijn laptop dit review gaan schrijven. Oftewel de game staat op pauze. Ik draai met de game vanmiddag (24/12) gedownload van Uplay, dus het zal wel de laatste versie zijn. Na 10 minuten review, crasht de game. Het kan de AMD 14.12 drivers liggen, maar ik verdenk toch meer de game. Tijdens de 1e 40 minuten game is hij niet gecrasht, maar sinds de pauze dus wel. Oftewel gewoon doorspelen! Daarnaast zag ik tijdens de dialoog met het kleine jongetje

Eind score
Elke game crasht tegenwoordig wel eens. Maar deze game zit zo goed in elkaar op het gebied van graphics, gameplay en geluid, ik vind het nu na 40 minuten al beter als Crysis of Battefield. Far Cry 3 had een leukere verhaallijn, maar niet de graphics van deze game. Voor mijn gewoon een topgame (mits je wel een leuke pc-tje hebt).

Heb jij ook een Assassin's Creed Unity, PC (Windows)?

'WOW!!!!!
Wat een graphics! Ik speel op high en sommige settings iets higher, maar dit is REAL! OK, je pc moet wel een beetje snel zijn (CPU doet trouwens niet heel veel, GPU zit te zweten), maar dan ziet het er erg goed uit.'

Al ben ik het volledig met je eens over de graphics, is je 'pc een beetje snel zijn' wel een understatement.

Iedereen die zijn pc 2 jaar, of zelfs een jaar geleden gehaald heeft mag met geluk spreken als die deze op high kan draaien. En daar vind ik persoonlijk het verschil tussen vorige AC's en deze niet groot genoeg voor om dat te rechtvaardigen. (commerciŽle gelul?)

Maar dat ben ik. O-)
Dit is de eerste AC die ik speel. Zijn die andere beter?
Wat betreft gameplay vind ik wel. Ik hou er niet van om in een game "aan het handje genomen te worden". Het wordt dan zo'n "game on rails". De eerdere delen, vooral de eerste 3, gaven je een enorme speelwereld in het italiŽ van 1400, waarin je vrij was om te gaan en staan waar je maar wou, te voet of te paard. Als je even geen zin had in het verhaal kon je een paard pakken en lekker door de groene heuvels rond florence of rome raggen en wat dingen uitproberen. Je was helemaal vrij om te doen wat je wou. Dat mis ik in de latere delen, daar MOET je van alles, anders kom je niet verder. Afwijken van het verhaal is geen optie meer.