Specificaties Android, iOS, Windows Phone compatibel en 60g - Bekijk alle specificaties

Microsoft Band (2014) Large Zwart Review

TerrorSource 24 december 2014, 1.924 views

Microsoft Band (2014) Large Zwart

Prima smartband voor de tweaker, misschien een te hoog gadget gehalte voor normale sporters. Wel wennen maar zeker een aanrader

Pluspunten

• Uitgebreide functies
  • Gebruikersgemak
  • Vele sensors

Minpunten

• Uitgebreide functies(hoop functies zijn Windows Phone only)
  • Beschikbaarheid
  • Erg USA-minded.

Zelf heb ik nog nooit een horloge gedragen in me leven, dan opeens een smartband om je pols voelt wel erg onwennig de eerste dagen en na zo'n 10-14dagen nog steeds maar ik denk dat dit meer een gevoelskwestie is dan dat het aan de Band ligt. De band heb ik via Marktplaats kunnen kopen voor een mooie prijs waardoor ik niet via Borderlinx de band over moest laten komen. Hier schuilt ook het grote nadeel in momenteel, de Band is erg slecht te verkrijgen en de verwachting is dat er half januari pas weer voorraad is in Amerika.

Prijs is 199$ (ex. salestax), zo'n 165 euro wat een prima prijs is. Zeker omdat er een goede screenprotector bij zit. Als je de band laat overkomen via een tussenpartij kan de prijs wel iets oplopen en kom je rond de 200euro uit.

De functies van de Band lijken erg goed te werken, alleen met een iPhone werken niet alle functies even goed en duurt het Syncen vrij lang.

Pro's
- Berichtgeving werkt goed, soms wat langzamer als dat me iPhone hem binnen krijgt maar vaak wel tegelijkertijd.
- Sportfunctie doet het goed, houdt goed bij wat je vitale functies zijn en wanneer je weer mag gaan sporten.
- Instellen en koppelen van de band ging vrij snel.
- Zit op zich goed, je merkt wel bij het typen dat je met de pols op de band leunt, de band leunt dan weer op het bureau.
- Scherm is goed qua kleuren en leesbaarheid
- Screen protector is goed, wat lastig te plakken maar kleine bubbeltjes hersteld hij vanzelf
- Werkt met Windows Phone's, iOS en Android apparaten.

Con's
- Stappenteller is wel erg gevoelig, soms komen er stappen bij terwijl ik zit te typen.
- Hartslagmeter heeft soms wel even nodig om goed je hartslag uit te kunnen lezen als je niet aan het sporten bent.
- Bluetooth verbinding met me iPhone valt regelmatig uit, iPhone opnieuw opstarten is hiervan de oplossing. Deze klacht staat redelijk vaak op internet voor zowel iPhones als Lumia's.
- Voor Lumia is er een app dat je ook achtergrondfoto's kan instellen, dit is Lumia only
- Zelfde maker heeft ook een app uitgebracht welke ook de huidsensors etc kunnen uitlezen, ook helaas Lumia only.
- Bij sommige berichten zie je maar heel weinig karakters terwijl je bij andere berichten wel meer van je berichtje kan lezen.

Overal een prima product voor goede prijs, nu hopen dat er voor iPhone ook meer mogelijkheden komen zoals nu al mogelijk is met Lumia.

Heb jij ook een Microsoft Band (2014) Large Zwart?

Haha, dit had ik (als WP gebruiker van het eerste uur) nooit gedacht ooit te lezen:
"hoop functies zijn Windows Phone only"

Heb je de gemeten hartslag wel eens vergeleken met een andere hartslag meter? Hoeveel zit de Band er naast enzo?
Zelf ben ik al jaar en dag iPhone gebruiker, om te merken dat er dingen Windows Phone Only zijn...lijkt wel de omgedraaide wereld ;)

Zelf heb ik geen andere hartslagmeter tot mijn beschikking, wat ik uit andere reviews heb gelezen zit de Microsoft Band wel redelijk aan de goede kant vergeleken met een hartslagmeter die om je borstkas zit. zie: http://www.theverge.com/2...microsoft-band-basis-peak
Oeff, Theverge.com, die site die lees ik al even niet meer of het moet met directe link zijn. Wat een bagger 'journalisme'. Alleen de Telegraaf zit daar nog onder.
Beter is om op het fora van WindowsCentral.com te kijken. Bandtalk 8-)
Krijg je een veel beter beeld, net als dat je een beter beeld hier op het forum van Tweakers.net krijgt. I love fora :)

Dan lees je tenminste geen dingen waar ze zeggen dat een nadeel is dat je iedere keer op een knop moet drukken om de tijd te zien...niet wetende dat er een watch mode is 8)7