Specificaties Multifunctioneel, WiFi max. 733Mbps - Bekijk alle specificaties

TP-Link RE200-AC750 WiFi Range Extender Review

edwardo 23 december 2014, laatste update op 23 december 2014, 819 views

TP-Link RE200-AC750 WiFi Range Extender

Op zich leuke dual band extender

Pluspunten

• Dual band AC, 2,4 + 5 GHz
  • WiFi clone
  • Easy setup

Minpunten

• Blijft te lang verbinding maken
  • Stevige prijs

Beheerbaarheid Score: 3
Door het slechte WiFi bereik van mijn Cisco modem/router van Ziggo was ik al tijdje op zoek naar een geschikte oplossing. Cisco modem instellen op 5 GHz gaf goed resultaat, maar niet elk apparaat hier in huis kan met 5 GHz overweg. Bovendien komt het 5 GHz signaal minder goed door muren heen waardoor er boven geen bereik was.

Eerst maar eens een range extender proberen dan, in de vorm van de TP-Link RE200. Deze is voorzien van WiFi clone knop waarmee de SSID van je huidige netwerk wordt overgenomen.
Hij zendt vervolgens tegelijkertijd uit op zowel 2,4 GHz als op 5 GHz. Werkt op zich prima, alleen wanneer ik van boven naar beneden loop moet ik toch regelmatig WiFi aan/uit zetten. Hij blijft te lang contact maken met de extender, ook wanneer ik dichterbij de router zelf ben. Niet wenselijk.

Op internet las ik hoe je eenvoudig een router achter het huidige modem/router van Ziggo kan hangen, Ziggo heeft hier gewoon een stappenplan voor online staan. Alles uitgezocht en gekozen voor de D-Link DIR 868L dual band router, een top ding voor slechts 93 euro bij Wehkamp (dec-14). Binnen 5 minuten werkte alles. Mede door de SmartBeam-technologie in de D-Link DIR 868L heb ik nu fantastisch bereik, zowel 2,4 GHz als 5 GHz overal in huis zonder hulp van een range extender.

Heb jij ook een TP-Link RE200-AC750 WiFi Range Extender?