WD Red WD40EFRX, 4TB Review

smiba 22 december 2014, laatste update op 22 december 2014, 3.007 views

WD Red WD40EFRX, 4TB

Goede preformance, weinig hitte. Niet perfect maar toch wel een van de betere schijven voor in je NAS!

Pluspunten

• Stil
  • Lage Tempraturen
  • Goede preformance

Minpunten

• Heeft firmware update nodig voor veilig gebruik

Heb deze 3x in mijn NAS in RAID5 staan en halen makkelijk pieken van 200MB/s, maar meer dan ~100MB/s kan ik toch niet halen over Gigabit ethernet dus allemaal prima. De temperatuur van deze schijven liggen altijd erg laag, met mijn ventilator uit / 'slaapstand' (lage RPM) blijven ze hangen rond de 30C, terwijl het al ~25C in mijn kamer is.

Heb enkel wel op 1 van de schijven meerdere beschadigde sectoren, maar zover nog niets wat niet gerepareerd kon worden met CRC dus ik merk er weinig van.

Enkel zou ik wel even een firmware update installeren voor je ze gaat gebruiken, deze verhelpt namelijk een bug die er voor zorgt dat je schijf om de paar seconde in zijn landing zone komt, met gevolg dat je al snel een hele hoge LOAD_CYCLE_COUNT hebt.

Heb jij ook een WD Red WD40EFRX, 4TB?

Meer advertenties

Dank voor de review.

Betreffende de firmware update is dot mogelijk als de schijven in de nas zitten of moeten ze daarvoor aan een gewone pc hangen?
Ze kunnen gewoon vanuit de nas geupdate worden, download hiervoor de linux versie via telnet of ssh

Ok, klinkt ingewikkeld maar leuk om uit te proberen...als ik vragen heb ga ik je lastig vallen :) .

Overigens heb ik 4TB RED schijven besteld i.c.m. Synology DS415+.

Ik zie op de WD link die jij doorgaf dat de firmware update al een jaar oud is. Het zou me verbazen als de nu uitgeleverde REDS de nieuwe firmware nog niet hebben.
Die van mij zijn ~6 maanden oud en hadden de update ook nog niet, je kan het altijd proberen.
En wat is nu de het model firmware, na upgrade, die genoemd wordt op de schijf?

Heb even gekeken voor zowel mijn 3 als 4 TB schijven draai ik op Firmware 80.00A80.
Heb ssh standaard uit, maar ik herinnerde me dat dit inderdaad de firmware was die ik draaide op mijn schijven, als je wil kan ik wel even checken?
Heb het download alleen hoe voer ik dat uit?

Heb file in mijn windows locatie (schijven moeten nog binnen komen dus kan via de windows weg)

File wd5741 staat bij mij op de volgende locatie: C:\Users\rme

In cmd doe ik dit
C:\Users\rme>Execute wd5741 -?
Krijg meteen deze melding
'Execute' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.
In dat geval gewoon ./wd5741 -? :)
Hebbes het onderstaande 8)7 |:(
wd5741 -?