Specificaties 11,6" (1366x768), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Lenovo ThinkPad X121e (NWS5RMH) Review

wamelincNewbie 21 december 2014, 146 views

Lenovo ThinkPad X121e (NWS5RMH)

Net iets meer dan 2 jaar na aanschaf begint hij uit elkaar te vallen.

Pluspunten

• Mooi formaat
  • Normal toetsenbord

Minpunten

• Zwakke constructie
  • Slechte customer service

Deze laptop iets meer dan twee jaar geleden gekocht (bij 4Launch). Met een andere (SSD) erin valt er prima mee te werken. Het toetsenbord heeft een normale indeling dus dat is ook fijn. En het beeldscherm een verhouding van 4:3 wat ik voor dit formaat laptop ook prima vind.

Een week nadat de garantie verlopen is, hebben we geconstateerd dat de scharnieren van het beeldscherm defect zijn. De bovenkant van de laptop komt helemaal naar boven. Het probleem is waarschijnlijk voor het einde garantietermijn ontstaan, maar hebben we dus pas een week later ontdekt.
Dit probleem staat niet op zichzelf en er is zelfs een website, waar soortgelijke gevallen op te vinden zijn.

Sinds het probleem met de scharnieren zich heeft laten zien, begint de laptop steeds meer kuren te vertonen. Slecht opstarten, blauwe schermen, ventilator falen, etc... Erg bedroevend voor een laptop van deze leeftijd.

4Launch houdt zich vast aan de garantietermijn en Lenovo zelf geeft aan dat er helemaal geen garantie op scharnieren en plastic zit. Op basis van deze slechte constructiekwaliteit en slechte customer service kan ik alleen maar afraden om nog een laptop (van dit type) van Lenovo te kopen.

Heb jij ook een Lenovo ThinkPad X121e (NWS5RMH)?