Acer Aspire Switch 10 (Atom Z3743F, Full HD) 32GB Aluminium Review

swampy 17 december 2014, 2.018 views

Acer Aspire Switch 10 (Atom Z3743F, Full HD) 32GB Aluminium

Functioneel als een mini laptop en windows 8.1 tablet. Genoeg performance voor licht werk. En door windows 8.1 draait het software die je pc ook zou draaien. Keyboard is ietsje minder maar dat krijg je als het zo dun en licht moet. Oh ja, heel licht en mobiel

Pluspunten

• Laag Gewicht
  • Klein
  • Hybride Keyboard model is goed uitgedacht
  • Windows 8.1 dus veel software keuze bijvoorbeeld LibreOffice en VLC
  • 1920 bij 1200 IPS scherm
  • Gesponsorde Office365 voor een jaar
  • Snappy genoeg voor licht office gebruik
  • Bijgevoegde Software is geeneens zo slecht

Minpunten

• Keyboard is door de dunne bouw kan wat bewegen
  • Geen USB 3.0
  • Maar iets van 21Gbyte over dus je hebt echt USB sleutels nodig
  • Mousepad is tja het werkt maar niet zo fijn als op grotere laptops

Omdat de kerst er weer aan te komen zat en familie bezoek dus ook had ik iets nodig om even zelf mijn eigen films te kunnen kijken. Zonder dat ik last had van mijn familie. Ook had ik al een tablet maar android en dat model was maar iets van 225 euro dus.. je raadt het performance en mogelijkheden lieten daar te wensen over.

Dit is een goede oplossing, VLC een normale USB poort in de keyboard en windows 8.1 dus toegang tot dezelfde software als op de grote pc. En dat terwijl het wel een tablet blijft en lekker licht is dus ook voor licht office werk perfect zal werken.

Media, Office en een browser die lekker snel werkt. Wat heb je nog meer nodig op reis? Of nog meer nodig om je familie te overleven.

Het toetsenbordje is zeker handig aangezien het gelijk de tablet mooi in een hoek houd net zoals een laptop. En er zit een USB poort op voor USB keys, even VLC erop zetten en dan je eigen films kijken is dus zeker mogelijk en ja dat werkt!

Het toetsenbord is wel een beetje, wel het is nogal dus dus het kan een beetje meebewegen en de mousepad is dan ook niet optimaal. Maar beter dan vette vingers op het scherm! Toetsenbord typt ook niet zo lekker als een echte keyboard maar voor tien vinger typen gaat het snel genoeg.

Flash is lekker snel. Windows 8.1 reageert goed ook met maar 2Gbyte geheugen. Tja het is niet iets waarop je 20 tabs in je browser openhoudt. Sleutelwoord blijft licht werk en entertainment.

Het is een tablet/laptop perfect voor in de trein en op familie bezoek. Oh en de stereo boxjes? Geeneens zo slecht.

Heb jij ook een Acer Aspire Switch 10 (Atom Z3743F, Full HD) 32GB Aluminium?

hi,

Dank voor je review. Ik reageer omdat je het specifiek over de mousepad/touchpad hebt.

Ik zelf heb er last van dat ik tijdens het typen vaak ongewild het touchpad aanraak ('tap') waardoor een muisklik plaatsvindt. Ik zou graag dit 'tappen' willen uitzetten, of de gevoeligheid willen wijzigen.

Heb jij enig idee hoe/waar dat kan?

mvrgr,
lambert
Tja het blijft natuurlijk maar een klein ding dat niet alles kan. Maar je hebt gelijk je vinger of hand komt vaak op de mousepad terecht met alle gevolgen van dien.

Geloof dat microsoft hier wel iets over te zeggen heeft.

Hoeveel het helpt weet ik niet. Want om nu een muis mee te gaan nemen en de trackpad uit te moeten schakelen :!

Hoe dan ook hoop dat dit je iets helpt
Voor de mensen die interesse hebben in dit tabletje: voor 30 euro meer heb je de 64 GB versie! Staat niet op Tweakers.

Mmm handig om te weten. Nu is voor licht werk maar 32Gbyte geen probleem. Maar windows is verre van zuinig met ruimte. Dus leuk linkje