Behringer TRUTH B2030A (Zwart) Review

Nox 16 december 2014, 499 views

Behringer TRUTH B2030A (Zwart)

Prima speaker welke zeer neutraal klinkt, dit vervormt snel zodra je van positie veranderd maar daar zijn ze ook niet voor gemaakt. Wel erg gevoelig voor storingen op de ground.

Pluspunten

• Zeer neutraal
  • Degelijke bouwkwaliteit (ze zijn lomp zwaar)
  • Kunnen tevens nog goed hard ook

Minpunten

• Gevoelig voor storingen op ground

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 5
Ik behandel deze review even aan de hand van mijn scores. Zie het als een toelichting...

Featureset
Erg goed, ruime aansluitmogelijkheden. Alleen de stroomkabel zit wat lastig, je krijgt niet alles er gemakkelijk uit omdat alles haaks is aangesloten en dan teveel naar de onderkant. Had ietsje beter gekund. Als je haakse kabels hebt (mono 6.5 jack) doen. Idem voor stroom, maar je krijgt er 2 lange kabels bij. Bass-poort aan de voorkant zorgt ervoor dat je hem in de hoek kunt zetten of tegen de muur. Daar heeft de speaker aan de achterkant ook een knop voor om dat af te stellen.

Bouwkwaliteit en afwerking
Ze zijn lomp zwaar, degelijke houten afwerking en de tweeter is beschermd met gaas. Gewoon prima dus. Geen frontje gezien helaas...

Vormgeving
Ik vind ze mooi, maar dit is smaak. Er zijn mooiere te vinden maar dit is qua prijs/vormgeving best goed. Alleen de lampjes aan de voorkant vind ik wat minder, net iets te fel voor 's nachts.

Geluidskwaliteit muziekk
Goed, dit is het belangrijkste punt. Ik kan moeilijk refereren aan iets, ze staan aangesloten op de pre-out van mijn FiiO E9 waarin een E17 zit die optisch is aangesloten met mijn geluidskaart. Zo kan ik qua volume het eea bedienen met de E9, want er zit geen volumeregelaar op de speaker zelf (aan de achterkant wel) maar dit is goed te doen zo.

Ik vind ze vrij neutraal klinken, alleen aan mijn Beyer Dynamics DT-990 kan ik ze refereren en dan is het laag van de speakers beter, die is wat dynamischer en je hoort de verschillen tussen twee soorten bass duidelijker. Verder is er mij weinig opgevallen qua klank, maar ik ben dan geen audiofiel dus voor deze info moet ik je echt doorsturen voor een luistersessie, want dat is wel belangrijk. Of probeer ze gewoon even...

Geluidskwaliteit films/gamess
Hier had eigenlijk een sub bij gemoeten voor de echt lage tonen. Hoewel ik deze zelf eigenlijk niet mis. Heb je er een, ga je hem missen. Heb je hem niet? Dan voldoet voor muziek deze set prima. Maar het is niet gemaakt om er een film bij te kijken, het zijn monitoren voor muziek/spraak waar neutraliteit belangrijk is.

Midden- en hogetonenweergave
Prima, zie eerdere beoordeling.

Basweergave
Prima, poorten aan de voorkant zijn een welkome aanvulling.

Meer dan goed! Ik had niet zoveel kwaliteit verwacht. Ik heb het allemaal een beetje op de gok gekocht op basis van meerdere reviews.

Nadelen
Ja, ze zijn gevoelig voor storing op de ground. Dan bedoel ik de ground van een USB-kabel, jack, etc. Op het moment dat ik de USB-kabel in mijn FiiO E9 stop dan heb ik last van gezoem en gekraak. Wel iets wat ik alleen met mijn PC heb en ik heb de boel niet geaard. Slechts een speaker heeft er last van, BAX heeft deze gecontroleerd, zij konden niks vinden. Op andere PC's heeft de speaker er ook geen last van, alleen met mijn PC. Overigens met aarde maakt het weinig tot geen verschil. Maargoed, met optische aansluiting is het opgelost :) Voeding in mijn PC is een Corsair VX550.

Foto's staan er genoeg op het net, ik heb niks bijzonders.

Heb jij ook een Behringer TRUTH B2030A (Zwart)?

Ik heb de M-Audio BX5 D2, en ook die gaan erg hard, maar top geluid.
Mijne zijn ook echt lomp zwaar voor het relatief kleine formaat (25x14)
Eindelijk eens een review over speakers, toppie _/-\o_
En de mijne worden gevoed door een ESI MAYA44 XTe geluidskaart.

[Reactie gewijzigd door SSDtje op 12 mei 2015 20:31]