Specificaties Android, iOS, Windows Phone compatibel en 60g - Bekijk alle specificaties

Microsoft Band (2014) Large Zwart Review

MrTre 16 december 2014, laatste update op 1 januari 2015, 739 views

Microsoft Band (2014) Large Zwart

Mooie vormgegeven wearable, dragen is even wennen.

Pluspunten

• Hoeveelheid sensoren
  • Voelt stevig aan
  • Device lijkt zelflerend te zijn

Minpunten

• Stappenteller lijkt niet accuraat
  • Vrij dik waardoor mij moeilijk onder mijn overhemd past

-Note: Dit is mijn eerste review, tips/feedback zijn welkom-
Gebruikt in combinatie met: Nokia Lumia 920, Wp8.1 (nieuwste dev. preview update)

Vantevoren veel reviews gelezen, en daaruit opgemaakt dat hij zit als een 'handboei'. Echter valt dat in mijn opzicht mee, ik vind het even wennen maar ik vind het nu niet meer hinderlijk.
Als hij onder mijn overhemd zit (wat even priegelen is) kan ik nog steeds goed typen, ook daar voel ik dat hij er zit en is het even wennen. Je voelt dat ie er zit, en daar hou je onbewust toch een beetje rekening mee.
Het kijken aan de binnenkant van mijn pols is ook even wennen. Ik maak automatisch een vuist met mijn hand, waardoor het een beetje een spider-man effect geeft. (alleen komt er geen draad uit mijn pols :-P )

Qua features is hij zeer uitgebreid, ik heb nog niet alle features getest. In combinatie met het appje is de aanpasbaarheid erg goed. Kleur en achtergrond van het display kan aangepast worden, volgorde van de tegels, etc.
Standaard staat de horlogemodus uit. dus scherm uit is scherm uit. Echter kan hij ook een (a-la-glance) een klokje en de datum tonen als het scherm uit is. Handige feature. Echter voor de nacht is dit weer te fel, dus zet ik dat bij naar bed gaan uit. De slaap-tracker zet ik dan aan, die houdt bij hoevaak ik wakker wordt, hoe diep ik slaap en wat mijn hardslag is. Het apparaat lijkt zelflerend te zijn, want nu als ik de slaap-tracker aanzet, is de horloge modus uit...

Wat ik nog mis is:
- Alle notificaties komen op mijn band binnen. Echter als ik op mijn band een notificatie lees, blijft hij staan op mijn telefoon, zowel bij de app als in notificatiecenter. Ik zou zeggen: notificatie ergens gelezen, weg overal. Maar dit is misschien meer een tekortkoming aan WP.

Wordt nog aangevuld naarmate ik hem langer heb.

Heb jij ook een Microsoft Band (2014) Large Zwart?

Voor de stappenteller: Dat kwam al voorbij op het Windowscentral.com forum: als je met GPS loopt wordt de stappenteller gekalibreerd en blijkt die volgens de posters accuraat.