Sennheiser HD 201 (Zwart) Review

Kabelzaag 19 maart 2009, laatste update op 19 maart 2009, 2.262 views

Sennheiser HD 201 (Zwart)

Pluspunten

• Comfortabel
  • Goedkoop
  • Klinkt goed
  • 3 Jaar zwaar gebruik en hij werkt nog

Minpunten

• Zwakke bas
  • Kabel te lang
  • Verbinding tussen hoofdband en oorschelp voelt wat fragiel aan

Dit is mijn koptelefoon, ooit eens gekregen op een verjaardag, nogal een verbetering met die goedkope meuk die ik daarvoor had. (1,60 voor een headset is iets te weinig)

Laten we meteen met het goede nieuws beginnen, hij geeft prima geluid. Alleen het laag blijft een beetje achter, alles daarboven klinkt mooi scherp en goed gedetailleerd. Isolatie is goed, ook op lagere volumes komt er niet al te veel geluid van buiten in je oren.

Dit ding zit ook lekker op je hoofd, pas na 4,5 uur nonstop begin ik 'm te voelen. Dat is wel het voordeel van een around-ear koptelefoon, je oren worden niet platgedrukt.

De koptelefoon zit redelijk in elkaar, de verbinding tussen de hoofdband en oorschelpen lijkt een beetje fragiel, maar ik heb het nog niet gemaakt dat er iets afbrak, terwijl ie toch wel meer dan 20 keer is gevallen in 3 jaar tijd. De kabel is wel veel te lang, en dat gaat gruwelijk in de knoop zitten, de gordiaanse knoop was er niks bij, dit is ook de reden dat ik nu niet even de kabellengte kan meten, maar als ik het goed herinner is het 3 meter. Er wordt ook een 6 1/4 verloopstekkertje meegeleverd, bijvoorbeeld voor een gitaar versterker.

De prijs, ja, wat moet ik daar nog over zeggen, 20 euro is niks voor zo'n koptelefoon.

Kortom: Een goede koptelefoon voor een bodemprijsje, als je goed geluid wilt, maar niet een groot budget hebt, dan heb je hier zeker geen slechte koop aan.

Heb jij ook een Sennheiser HD 201 (Zwart)?

Toegevoegd, en inderdaad, mijn bureau is een puinzooi.