Bekijk alle uitvoeringen
Specificaties 5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto G (2014) Zwart Review

devvy 12 december 2014, 476 views

Motorola Moto G (2014) Zwart

Prettige telefoon, lekker groot

Pluspunten

• Goed scherm
  • Bijna stock Android
  • Goede speakers

Minpunten

• 8 gb interne opslag

Begin dit jaar hebben we twee Moto G's gekocht, beide met 8 GB. Na een half jaar ervaring met Motorola en Android raakte ik meer en meer overtuigd van beide }> ; Had tot dan toe alleen ervaring met iOS (dat ik overigens nog steeds superieur vind, maar op telefoongebied te duur).

Wat tegenviel bij de Moto G 2013 was de camera, en de 8GB is krap. Veel reviews gelezen over de nieuwe 2014, en mij viel op dat de foto's en filmopnames een stuk beter waren.
Een telefoon die ik ook heb overwogen was de Samsung SIII Neo. Hardwarematig superieur, maar ook iets duurder en je krijgt er TouchWiz bij.

Uiteindelijk de knoop doorgehakt en de Moto G 2014 gekocht, omdat ik een goede ervaring had met Motorola en de Samsung niet aandurfde.

Wat zat in de doos: Ik verwachtte een oplader, omdat een aantal reviews aangaven dat die erbij zou zitten. Maar de kit is hetzelfde als bij de 2013, alleen een usb kabel. Op zich prima want laders hebben we wel en hij zal overdag altijd aan een pc hangen. Het boekje heb ik niet meer opengedaan.

Een rode flipcover heb ik erbij genomen; bij het eraf halen van het origineel en het erop doen van de flipcover kreeg ik de indruk dat de cover moeilijk goed vast te krijgen is. Toch lijkt hij nu stevig te zitten. Het rood + zwart is wel een wat maffe combinatie.

Configuratie ging verder zonder problemen. Een simkaart op maat geknipt en een 32-gb micro-sd erin en klaar. Het werkt.

De review van Tweakers.net geeft aan dat het scherm korreliger is dan de Moto G 2013 ivm het grotere oppervlak. Theoretisch klopt dat natuurlijk, maar ik merk er niets van. Misschien komt dat omdat ik verder alleen reguliere schermen heb en een iPad2; dan is alles al snel scherp. Ik kan alleen maar zeggen dat het scherm prachtig is en zeker geen achteruitgang tov de twee andere Moto G's die we hebben. De toegenomen grootte zorgt juist voor een prettiger beeld.

De stereo speakers zijn wel goed, maar leveren niet zoveel bas.
Wat ik in reviews niet zo veel tegen ben gekomen is het feit dat de Moto G 2014 ook in stereo opneemt tijdens het filmen. Vind ik persoonlijk erg prettig.

De foto/filmkwaliteit is inderdaad een stuk beter dan zijn voorganger. Omdat dit een belangrijk minpunt was voor de oude 'G' is het ook een belangrijke upgrade in de 2014 versie. De 2013 leverde echt bagger op, alleen geschikt voor Marktplaats e.d., maar de 2014 levert duidelijk beter werk.

Lollipop heb ik er nog niet voor zien verschijnen, dus ik draai er net als op de andere twee nog 4.4.4 op. Misschien houd ik dat voorlopig ook wel zo, eerst maar even afwachten wat de compatibiliteitsissues zijn (ja, ik heb ervaring sinds iOS 8.0 m'n iPad2 verwoestte - inmiddels is dat overigens weer een stuk beter).

Voor de enkeling die iets met muziekproductie en android doet: Caustic heeft ongeveer dezelfde latency met de 2014 als met de 2013.

Als jullie iets willen weten van het toestel, dan hoor ik het graag.

Heb jij ook een Motorola Moto G (2014) Zwart?

In hoeverre is de 8GB een probleem?
Hoeveel apps heb je in gebruik en hoeveel opslag nemen deze in beslag? Hoeveel heb je nog over?
Heb nog niet zoveel apps. Van de 8 GB is ong 5.5 vrij.
De foto app kan direct opnemen op SD.
Gedownloade apps kunnen vaak naar SD worden gemoved.
8 GB is dus niet direct een probleem