Sennheiser HD 477 (Zilver, Zwart) Review

Sebazzz 19 maart 2009, laatste update op 17 november 2015, 679 views

Sennheiser HD 477 (Zilver, Zwart)

Pluspunten

• • Geweldige geluidskwaliteit!;
  • • Zit erg fijn, en warm;
  • • Is licht;
  • • Gesloten.

Minpunten

• • Zit soms wat losjes;
  • • Lang snoer.

Deze Sennheiser HD 477, die helaas niet meer verkocht wordt, kreeg ik omdat mijn audioset was uitgevallen en ik tijdelijk geen geld had om een Logitech Z5500 te kopen. Om deze redenen heb ik ook geen mening over de prijs gegeven.

De HD 477 is een klassieke koptelefoon die je dus op je hoofd zet, anders dan bij bijvoorbeeld nekbands die je in de nek legt. De HD 477 is uitermate geschikt als je stilzit, zoals thuis. Voor school en tijdens het reizen is het minder geschikt, want de koptelefoon valt redelijk snel af als je loopt. Wel is de koptelefoon door zijn gesloten design te gebruiken in luidruchtige omgevingen: je hoort echt niets meer van de omgeving.

Nu ben ik geen audiofiel, maar ik kan wel vertellen dat de bassweergave op z'n zachtst gezegd geweldig is. Een geluids- en bassweergave van deze kwaliteit ben ik nog nooit tegengekomen met koptelefoons van een ander merk of oordopjes.

De koptelefoon zelf zit erg lekker om je hoofd heen. Aan de bovenkant zit een kussentje, en ook de oorschelpen zijn voorzien van kussentjes. Deze hebben als bijeffect warme oren wat in de winter ook ten goede komt in een koude auto. De hoogte van de oorschelpen valt naar wens in te stellen.

Om te koptelefoon aan te sluiten kan je deze met een (schatting) 3 meter lang snoer met een 3,5 millimeter jacket aansluiten op apparaten. Dit lange snoer ben ik niet kapot van, want ondanks het snoer wel van kwaliteit is, is iedere meter snoer een grotere kans dat je draadbreuk krijgt. Je kan het snoer wel door middel van een elastiekje oprollen en binden.

Ik kan wel zeggen:
Eens een Sennheiser, altijd een Sennheiser.

Heb jij ook een Sennheiser HD 477 (Zilver, Zwart)?