Kingston HyperX Cloud Zwart Review

markie95 9 december 2014, laatste update op 27 augustus 2015, 500 views

Kingston HyperX Cloud Zwart

Erg leuke koptelefoon voor de prijsklasse. geluidstechnisch zit hij wel oke in elkaar en mag er niet geklaagd worden. verder zit hij erg comfortabel en zit er veel accessoires bij. aanrader dus!

Pluspunten

• accessoires
  • comfort
  • geluid
  • prijs
  • uiterlijk
  • losse mic

Minpunten

• crosstalk met mic
  • mooie en stevie bedraading, maar niet over na gedacht.

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 3
Hallo

Ik zal eerst beginnen met kort wat over mezelf zo dat ik niet als 1 of andere wildvreemde overkom ;)

Ik ben van mezelf een echte elektrotechneut / audiofiel. Ik heb in mijn huiskamer een zelfgebouwde analog 5.1 versterker met een zelf gebouwd 5.1 set zuilen. verder heb ik zelf nog een sony mdr koptelefoon en een beats studio.
Ik luister voornamelijk coldplay, pink floyed en nickelback. Ook kijk ik graag eens een goeie film en game er af en toe flink oplos met battlefield en company of heroes 2.
Dit is ook waarmee ik de kingstone hyperx cloud zal gaan testen en vergelijken.

Te beginnen met de eerste indruk: wouw.
Wat een super uitgebreid set voor een headset in deze prijsklasse. je krijgt naast de 2 leren ook 2 zacht stoffen oorkussens, een losse volume regelaar (werkt er goed), een verleng kabel, een connector voor je mobiel, een vliegtuigadapter en een tas om alles in te bewaren.

Verder naar comfort.
Ik ben niet snel tevreden ik vind me beats studio veel te warm en kan hem niet langer dan 1uur ophouden en me sony mdr ik juist weer veel te hard en gaat pijn doen.
Maar met de hyperx cloud hebben ze mijn weetspots vrij goed. Hij is lekker zacht maar niet meteen verstikkend warm. al hoewel dit met de stoffen oorkussen wel erger lijkt zijn de leren dus gewoon goed.
De band die over je hoofd zit is erg comfortabel en je voelt hem al vrij snel niet meer.

De geluidskwaliteit.
Voor deze test maak ik gebruik van:
Soundblaster Z
Asus xonar DGX

Muziek:
Ik had persoonlijk verwacht dat de hyperx cloud dramatisch zou zijn met muziek en net als de beats studio een overkill bass zou hebben en geen hoge tonen zou kunnen produceren.
Hier zat ik compleet naast. Het frequentie bereik van de hyperx cloud is vrij lineair en ieder klein toontje is prima waar te nemen. zeker muziek als pink floyed en coldplay deden het met deze headset erg mooi .
Ik heb eigenlijk maar 1 min punt hier in gevonden en dat is dat hoge tonen soms een beetje schel neigen ten opzicht van mijn zuilen.

Film & Games
Bij films en games viel me eigenlijk maar 1 ding op: bass
Kingston claimt dat bassen tot 15hz laag gaan en dat merk je. Bassen zijn vol en diep en je zou bijna kunnen denken dat er ergens een dikke sub bij staat die je voelt.
battlefield 4 was geweldig het overkomen van een apache terwijl deze zijn wapen arsenaal lost gaf een bioscoop ervaring.

Overal heeft hij dus een goed geluid. laag, midden en hoge tonen zijn allemaal vrij gelijk en niks overstemt enorm waardoor je ieder effect goed kan horen.
Hoge tonen zijn soms wat aan de schelle kant. Maar daar tegen over heb je een uitzonderlijk goede bass en voor een headset uit deze prijsklasse vind ik dat buitengewoon goed.

TIP: ga je veel gamen? neem er een xonar dgx bij. De dolby headphone functie die deze geluidskaart bied is een erg leuke maar ook nuttige toevoeging en kan een bijna perfecte 5.1 audio omgeving creŽren met je stereo koptelefoon!

aanrader dus!

laat me weten hoe je de review vond, of ik dit vaker moet doen en wat ik zou kunnen veranderen.

UPDATE:

Ben er achter dat deze headset erg veel last heeft van crosstalk tussen de drivers en microfoon. Dit komt door dat de bedrading GEEN vorm van shielding heeft tussen de R, L en Mic channels. erg zonde want verder werkt hij prima! Ik heb zelf de bedrading vervangen door 2 stereo 3.5mm plugs. makkelijk klusje voor als je vaker een soldeerbout vast hebt.

LET WEL OP dat crosstalk bijna nooit merkbaar is omdat geluidskaarten dit effect kunnen weg filteren. je hoort het alleen bij lange skype gesprekken.

Heb jij ook een Kingston HyperX Cloud Zwart?

Hopelijk vervangt dit de Beats? ;)

Maar in alle ernst. Leuke review / mooi stukje tekst. +1
haha ja de Beats lag al een tijdje stof te verzamelen maar vond het toch leuk om ze eens te vergelijken :)