Specificaties USB 2.0 micro naar USB 2.0 B, 2m - Bekijk alle specificaties

Hema micro-USB - USB laadkabel Review

DivadaviD 8 december 2014, laatste update op 3 juni 2015, 3.384 views

Hema micro-USB - USB laadkabel

Een micro USB naar USB kabel van 2 meter met gevlochten kabel. Hoewel de specificaties en het plaatje duiden op een oranje kabel is hij in het echt zalm roze. Ik heb er een zelf een foto van bijgevoegd.

Pluspunten

• Gevlochten kabel
  • Verkrijgbaar in zalm roze en licht blauw
  • lange 2 meter kabel
  • Goedkoop 3

Minpunten

• Geen

Toen Ik in de Hema kwam, viel mijn oog op deze kabels. Een micro usb naar usb aansluiting. De bekabeling is een gevlochten kabel van 2 meter lang, en verkrijgbaar in de kleuren zalm roze en lichtblauw. Voor 3 kon Ik deze niet laten liggen.

Heb jij ook een Hema micro-USB - USB laadkabel?

Kan je hier een telefoon met het volle vermogen mee opladen? Afhankelijk van de combinatie lader + kabel die ik hier thuis gebruik laadt mijn telefoon namelijk sneller / trager op.
Over het algemeen is het niet mogelijk om de telefoon op die volle vermogen te laden omdat de USB poort onvoldoende stroom doorgeeft t.o.v. een lichtnet lader. Wel zijn er moederborden die een speciale USB laadpoort hebben die extra stroom afleverd.

Er zijn trouwens ook adapters van de HEMA in dezelfde kleur en stijl als het kabeltje waar je het kabeltje in kan steken en vervolgens aan het lichtnet te laden.
Staat niet op dat het een usb 2.0 is.
Wel 3 sterren van mij alleen omdat je een review hebt geschreven over een 3 euro kabeltje :)
Ik heb hem ook gekocht. Ging snel stuk, nu ruilen en hopen dat de volgende langer meegaat. Hij leek juist zo stevig met de gevlochten buitenkant. Hopelijk had ik een maandagochtend exemplaar. Had ook meteen een iPhone en een iPad kabel gekocht die er precies hetzelfde uitzien (connector uitgezonderd natuurlijk) en die doen het gelukkig nog goed.

In de inleiding noem je mini usb, je bedoelt waarschijnlijk micro usb.

[Reactie gewijzigd door jannn9 op 3 juni 2015 12:45]

Een minpunt geven omdat een USB 2.0 kabel geen USB 3.0 is, slaat natuurlijk nergens op :P
Daar heb je dan ook wel gelijk in, Ik heb de review aangepast :)