Specificaties Soundbar met subwoofer en 1x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

LG Music Flow HS6 (LAS650M) Review

Sevenhunt 6 december 2014, 5.419 views

LG Music Flow HS6 (LAS650M)

Een prima multiroomaudiosysteem, met een duidelijk concurrerende prijs.

Pluspunten

• Geluid
  • Gebruiksgemak
  • Spotify connect

Minpunten

• App heeft nog wat updates nodig

Geluidskwaliteit Score: 4
Sinds November 2014 heeft LG ook in nederland zijn Music Flow multiroom geluidssysteem uitgebracht. Voor een goede prijs kon ik heel vroeg een set aanschaffen en wilde mijn ervaringen nu toch eens gaan delen.

Het Systeem:
LG Music Flow is een multiroom soundsysteem.
Er bestaan de volgende onderdelen:

Soundbar inclusief subwoofer LAS650-M
HS6 | 320W SMART HI-FI AUDIO WIRELESS MULTIROOM SOUNDBAR MET SUBWOOFER
Prijs: 549,-

3 formaten losse luidsprekers
H7 ( NP8740 ), 70W, 349,-
H5 ( NP8540 ), 40W, 249,-
H3 ( NP8340 ), 30W, 169,-

Bridge ( MR140 ), 48,95

Het uiterlijk is uiteraard altijd smaak afhankelijk, maar ik vind het er strak uitzien. De soundbar is ook duidelijk veel kleiner ( lager ) dan van andere modellen.

Promotiepunten:
Een aantal punten wat LG verkoopargument gebruikt:
HD audio compatibel, heb je nu nog niet veel aan, maar wel toekomst gericht.
DUAL band MESH netwerk, elke luidspreker is met alle andere luidsprekers verbonden om zo een zo stabiel mogelijk netwerk te hebben zonder geluiduitval
Auto music play: als je buiten naar muziek luistert en naar binnen komt kan je middels NFC doorgaan met de muziek via je systeem.
Integratie van al je huidige MP3: Heb je op je netwerk een MP3 ( of ander formaat ) bibliotheek dan kan je deze synchroniseren en gewoon via de LG app afspelen
Aansluitmogelijkheden soundbar: Dit vond ik echt een pluspunt. De soundbar heeft een optische, een HDMI, HDMI ARC, en een jackaanluiting voor geluidsinvoer.

Praktijk:

De bedoeling is dat 1 van de luidsprekers bedraad via het netwerk is verbonden. Heb je geen netwerk aansluiting in de buurt van een luidspreker is hiervoor de bridge die je bij je router kan zetten. De rest van de luidsprekers kan dan draadloos verbonden worden. Bij mij staat de soundbar op de switch bij de tv aangesloten en dit werkt tot nu toe zonder problemen.

Eerlijk is eerlijk, het aansluiten gaat echt makkelijk. Installeer de app, sluit de luidsprekers aan en 1 minuut later kan je beginnen.

Zelf heb ik de soundbar, subwoofer en 2 keer de H7 voor een surroundsysteem aangeschaft. Via de app is het simpel te bedienen welke luidsprekers je gebruikt en in welke setting, surround, mono, stereo, het is simpel aan te passen.

Uiteraard ondersteund het systeem spotify en andere streaming services. Via spotify connect werk je via de spotify app en kan je afspelen op je music flow systeem. Dus geen app waar spotify in verwerkt zit wat meestal toch minder goed werkt als de spotify app zelf. Voor mij een pluspunt.

Geluidskwaliteit is prima, vergelijkbaar met concurrenten. Maar uiteraard geen vergelijk met een losse versterker en luidsprekers. Dat kan ook niet en moet je van geen enkel systeem verwachten als je een multiroom systeem aanschaft.

De TV heb ik via optical aangesloten, dit houd in dat als je van bijv spotify naar tv wilt gaan dat je wel via de app of de meegeleverde afstandbediening optical moet selecteren. Sluit je de soundbar aan via HDMI ARC dan wordt dit automatisch gedetecteerd. Vond ik alleen een extra dikke kabel te veel.

Alles lijkt positief. Wel heeft de app nog een paar punten om aan te werken.
Met name de volumeregeling is onhandig. Dit werkt via een slidebar maar je kan heel moeilijk per punt omhoog of omlaag in volume. Via de afstandsbediening is dit dan wel weer makkelijk, maar zelf had ik in de app ook graag een plus en een min gehad om het volume mee te bedienen.
Ook is het nu nog niet mogelijk om een bepaalde instelling op te slaan. Heb je voor jezelf bijvoorbeeld de ideale instelling voor muziek luisteren gevonden kan je dit niet opslaan als muziek bijvoorbeeld.
Ook heb ik tot nu toe een paar keer meegemaakt dat de soundbar spontaan uitviel. Zet hem weer aan en hij gaat verder, maar dit was wel even vreemd, gebeurt gelukkig niet vaak en de laatste tijd helemaal niet meer.

Al deze punten wordt trouwens aan gewerkt door LG korea. Ik werk er niet maar heb wel zo mijn connecties ;)

Ik zal proberen af en toe de review aan te passen als ik weer iets nieuws bemerk of als er vragen naar zijn.

Heb jij ook een LG Music Flow HS6 (LAS650M)?

Klinkt allemaal zeer positief, zelf overweeg ik ook om een set aan te schaffen. Alleen heb ik een vraag:
Wanneer ik 2 h7 speakers koppel aan de soundbar om surround te creŽren, heb ik dan daadwerkelijk 5.1 (DTS?) Geluid voor films?

Gr Arno
Ja, gewoon 5.1. Met als opmerking dat de soundbar de front en center speakers tezamen is. Twee losse fronts en een center is natuurlijk van oorsprong de opstelling in 5.1. Maar zo is het een heel goed alternatief met wat minder luidsprekers.
Bevalt hij nog een beetje?
Eigenlijk steeds beter. De app en firmware updates zijn steeds goede verbeteringen. Aansluiting via HDMI ARC werkt nu prima.
Het enige wat mij nu nog niet lukt is om de chromecast functionaliteit te laten werken. Dat zit er sinds de laatste update ingebouwd maar dat lukt nog niet.
Wat nog verbeterd zou kunnen worden zijn bijvoorbeeld music en movie presets ( bijv bij music alleen de soundbar op volume 10 en bij movie ingesteld als surround ( met surroundluidsprekers ) op volume 15 om een voorbeeld te noemen ) Nu moet je steeds de instelling opnieuw doen. Niet dat het veel werk is, maar toch.
Ook zou ik de ingangsnamen willen kunnen wijzigen. Ik heb mijn platenspeler aangesloten, die heet nu portable...... Is hij toch niet echt :)
Verder op dit moment geen nadelen.
Hoi Sevenhunt,

Vraagje, heb je de platenspeler aangesloten middels de 3,5 jack?
Alvast bedankt,
Klopt, werkt prima. Selecteer dan de portable aansluiting en hij doet het.
Ik ben heb belangstelling voor deze soundbar. Weet iemand of ik deze soundbar draadloos kan koppelen aan mn LG tv uit 2015?
Niet draadloos, wel optical, of HDMI. Evt via stereo tulp, maar dat zal niet je bedoeling zijn...
je kunt hem draadloos aansluiten met behulp van wireless soundsync.
Maar dit kan ik niet aanraden, omdat dit altijd een 2.0 verbinding is. met optical of HDMI kun je ook een 5.1/DTS/Dolby signaal doorsturen.
daarvan is de kwaliteit beter.

Maar als je enige doel is om draadloos het geluid door te sturen en wat beter geluid te hebben dan de televisie zelf, dan voldoet dit wel.