The Crew, PC (Windows) Review

silverchaoz 5 december 2014, laatste update op 18 december 2014, 2.901 views

The Crew, PC (Windows)

Erg leuk spel als je van racen houd, veel mogelijkheden, online is een verplichting, ik heb dit spel getest op de PC. Mijn volledige review lees je hieronder

Pluspunten

• De grote van de wereld
  • De auto's
  • De design van de auto's
  • Loopt erg soepel
  • Auto onderdelen vinden in de wereld
  • De side missies
  • Het Verhaal

Minpunten

• Je moet online zijn
  • Cash verdien je traag
  • Spiegels in de auto doet het niet
  • Geen geluid keuze (headphones, 7.1)
  • Het is niet druk op de weg
  • Microtransacties
  • Auto Tunen is "zeer beperkt"

Stabiliteit Score: 4

- Uplay rewards
- Microtransacties
- Conclusie
- Updates

Ik heb al een review geschreven over: Call of duty: advanced warfare en ik vond reviews schrijven toch wel leuk en facinerend dus ga ik dat nu ook met "The crew" doen.

Ik heb het spel gekocht van een tweaker voor 30 euro. Ik heb het spel ge-preload op 1 december en kon dus op de release datum het spel gelijk spelen. De release liep bijna foutloos, het probleem was alleen dat de servers om de 30 minuten crashen, dit hebben ze een dag erna gefixed en nu heb ik er geen last meer van.

De PC waarop het getest is:

AMD FX 8350 Octo core
AMD Radeon HD 7770
8 GB RAM
Asus M5A78L-M moederbord

De opties

In dit spel heb je veel opties, vooral grafisch waardoor jij je game kan laten optimaliseren. Ik speel het spel op medium voor de FPS, ik haal 48 FPS maar ook op high, maar op high heb ik soms frame drop for no reason, dus besloot ik het op medium te doen. Ik zie niet heel veel verschil tussen high en medium. Wat me wel opviel is dat je maar maximaal 60 FPS kan halen. Je hebt een optie om te kiezen tussen 30 FPS lock of 60 FPS lock. Beetje jammer dat het gelocked is en het graag een optie gezien voor 90 FPS of oneindige FPS.

Het geluid is wat minder, je hebt wel veel geluid keuzes, maar ik mis de keuze dat je het geluid op een bepaalde stand kan kiezen, bij de meeste spellen kan je kiezen of je hem op speaker wil, headphones, 5.1, 7.1 etc. Ik heb 5.1 en virtueel 7.1 dus gemiste kans.

Ik vind de opties uitgebreid om uit te kiezen en om je PC in te stellen. Dus geen teleurstelling, alleen jammer dat er geen optie was voor het geluid als je bijvoorbeeld op speaker wil of headphones.

Het verhaal

Ik ga niets spoileren maar ik ga kort opschrijven wie jij bent in het spel en wat jouw missie is. Je bent Alex en je missie is om 2 mensen te vinden/doden omdat je broer 5 jaar geleden dood geschoten is door 2 mensen die hem in een val lokte. Toen jouw broer doodgeschoten werd reden de moodernaars ervan door en kwam de politie eraan. Jij wordt uiteindelijk als schuldige bevonden en je gaat de cel in. 5 jaar later komt een FBI agent, genaamd Zoe om een aanbod te doen. Ze wil dat jij de 2 moordenaars gaat vinden voor Zoe. Je moet ervoor zorgen om een 5-10 tatoeage te krijgen, want de moordenaars zijn de leiders van de race bende. Omdat te doen moet jij het verhaal lijn spelen.

Bij het begin krijg je keuze uit 4 soorten auto's

2010 Chevrolet Camaro SS
2013 Nissan 370Z (Z34)
Ford Mustang GT 2011
2012 Dodge Challenger SRT-8 392

Je kan ze alle 4 testen op de testbaan. Persoonlijk vind ik de testbaan een goede keus van Ubisoft om in het spel te doen. Want op de test baan krijg je lange stukken, scherpe bochten, korte stukken, zo kun jij je auto testen voordat je hem koopt.

Ik heb zelf gekozen voor de Ford Mustang GT 2011, waarom? De auto stuurt heel goed, trekt goed op, is behoorlijk snel en voelt fijn aan tijdens het rijden. Het was spannend, want het was of de Mustang of de Camaro SS. De Camaro SS stuurt een stuk zwaarder dus het was de Mustang.

Ik wou zelf eerst de Nissan doen, omdat ik die het mooiste vond, maar die kan niet op tegen de rest van de 3. het is de sloomste, stuurt niet lekker, trekt ook niet helemaal mooi op. Jammer dat de auto niet op kan tegen de rest en ik raad deze auto af.

Je kan het verhaal ook met je crew spelen, als jij een nieuwe missie start kun je mensen uitnodigen, vind dit een goed alternatief, omdat sommige missies toch wel moeilijk zijn en niet iedereen heeft de skills om missies solo te voltooien. Zo is je kans op rewards hoger, tenslotte ga je voor de gold reward.

Je hebt ook een mooie navigatie die laat zien waar jij naartoe moet. De lijn is echter in de lucht en niet op de weg, dit vind ik een stuk beter. Je moet er echter wel even aan wennen, maar je raakt er zo aan gewend!

De wereld

Je rijd in Amerika. Je start op het platteland bij Detroit. Je krijgt vooral heel veel turtorials en gegeven moment ben je daar wel klaar mee. Ik ga dit niet als minpunt rekenen, want sommige mensen willen dat graag en extra hulp is altijd wel meegeholpen. Gegeven moment word je gevraagd om naar Detroit te rijden. Het eerste wat je opvalt is dat de map HUGE is. Ik denk dat geen enkel race game in de wereld op dit moment het vooral krijgt om zon grote map en omgeving in een spel te krijgen. Het duurt minstens 5-10 minuten voordat je bij Detroit bent terwijl je bijna in Detroit begint. Het 2e wat me opvalt is dat er weinig auto's rijden op de snelweg, dat vind ik erg jammer, had wel graag meer auto's gezien op de snelweg. Je moet erg lange afstanden soms rijden en omdat het soms zo kaal is kan het snel vervelen.

De map is zo groot, dat Ubisoft zelfs een trein en vliegtuig in het spel gebouwd hebben om je een stukje sneller te laten reizen, dit zie ik als pluspunt aan, omdat je niets verplicht bent, je kan zelf ook lange afstanden rijden wat ik zelf ook liever doe.

Terwijl je richting Detroit rijd kun je ook allemaal side missies doen. Bijvoorbeeld doe slaloms met je auto, of rij door poortjes om punten te halen. Als je door veel poortjes heen rijd en snel achter elkaar, des te kleiner de poortjes worden en het moeilijker word om door heen te rijden. Deze side missies zijn meestal kleine missies van 30 - 60 seconden.

Hier moet je bijvoorbeeld door poortjes rijden

en hier moet je op de weg blijven en zo snel mogelijk rijden

Je beloning hangt af van de punten die je krijgt. Je kan: Brons, Zilver of Goud halen. De beloning is een onderdeel voor je auto, bijvoorbeeld een motor upgrade, remmen upgrade, weight upgrade etc. Als je zilver of goud haalt, dan krijg je op je upgrade nog een extra upgrade, dit is altijd random, dit kan zijn:

- Grip (dus dat je minder slingert als je harder gaat of hard door de bochten gaat)
- Acceleration (sneller optrekt)
- Brakes (Sneller remmen/beter remmen)
- Power (Sneller rijden)

Er zijn ook leaderboards. Je kan aan het einde van elke missie of side missie zien hoe je gescoord hebt en zo word je geplaatst op de leaderboards. Ik denk dat de leadersboards voor alle platforms zijn. Omdat de PC community altijd weinig spelers heeft en soms sta je op rank 100000.

Je kan ook allemaal auto onderdelen vinden in de wereld. Als jij rijd kan het zijn dat je opeens rechts onderin je scherm een rode ping ziet die een bepaalde richting opgaat, als jij die kant op gaat wat de ping aangeeft, en je bent steeds dichterbij het auto onderdeel, dan word die oranje en gaat die sneller pingen, en daarna groen totdat je er bent. Dus een soort van zoek systeem met warm en koud. Als je 20 onderdelen hebt gevonden krijg je een secret auto.

Een foto van de kaart hieronder:

Rijden door Amerika

Als je in Auto's rijd in het spel voelt het erg goed aan, goede besturing en rijstijl. Ik rij zelf altijd on-board, omdat ik graag zelf achter het stuur zit, Het design in de auto's is erg goed gemaakt, alleen jammer dat de spiegels het niet doen en letterlijk zwart zijn, dus een minpunt. Maar voor de rest is het van binnen er gedetaileerd uit.

Terreinen

Er zijn een aantal soort terreinen waar je door kan rijden:

- Snelweg
- In de stad
- Bergen
- Woestijn
- Over maisvelden of akkers
- Water (ondiep water)

Op de snelweg rij je het beste met een street spec of een performance spec, als je dirt spec aan heb staan dan merk je dat je lang niet zo snel kan als je op een street spec rijd.

In de stad is bijna identiek als snelweg, behalve je hebt een auto nodig die beter kan sturen en sneller op kan trekken vanwege de bochten en stukken wanneer je moet remmen.

In de bergen merk je dat je niet te hard moet remmen of je vliegt uit de bocht, als je een bocht door gaat met een redelijke snelheid dan ga je vanzelf merken dat je door de bocht drift.

De woestijn heb je meer de dirt en raid spec nodig. Hier liggen veel hobbels en goede remmen zijn noodzakelijk. Over maisvelden en akkers is het zelfde verhaal als de woestijn.

Met street en performance rij je tegen de 100 aan en als je in een achtervolging zit ga je al merken dat je snel de weg op wil.

Met water ga je met elke spec redelijk sloom erdoor heen. Daar is niet echt een spec die in zijn voordeel zit.

Steden

Als je naar een stad gaat rijden valt het je op dat het spel best compleet is. Bekende bruggen en gedeeltes zoals de brooklyn brigde, het centraal park in New York, het is er allemaal. De stad is groter dan je denkt, Gelukkig rijden hier wel veel auto's en de drukte is er vooral in het centrum van de stad.
Je kan ook alles omver rijden, maar pas op, als er politie rijd en je beukt mensen omver of je maakt dingen kapot dan heb je de politie achter je aan.

Het nadeel wel is van de politie dat ze een soort van gta San Andreas style hebben. Ze beuken je aan de kant en blocken alles en je bent eigenlijk vrijwel kansloos om te ontsnappen als je al 1 politie auto achter je aan hebt zitten, die raak je moeilijk kwijt, hier zijn al meedere klachten over. Ik ga dit niet als een minpunt beschouwen omdat die een groot onderwerp nu is op de forums van "The Crew" en ik hoop dat Ubisoft er wat aandacht aan besteed.

Je auto

Je eerste auto is de auto waar je behoorlijk lang in doorrijd. Je verdiend geld sloom en je zult het lang moeten doen met je eerste auto.

Je kan je auto naar 6 soorten upgrades uitvoeren, dit hangt af van de level van de auto. Jij kan je auto namelijk levelen door missies te completen, en om de 5 a 10 levels krijgt je auto een extra boost.

Je hebt 6 soorten specs waar jij je auto naartoe kan upgraden.

- Full stock (Zo komt die van de dealer vandaan, dit is je basis auto)
- Street (Voor straat races)
- Dirt (Scheur door ruig terrein)
- Performance (Alles voor vermogen, haal het maximale snelheid uit je auto)
- Raid (Daar kan je op elk soort terrein op rijden)
- Circuit (Lagere rijhoogte, racestoelen, professionele motortuining, voor circuits)

Om de 10 levels waarmee jij rijd met je auto kun je een ander pakket kiezen.

Dus:

Lvl 1: Street kan je gelijk gebruiken,
Lvl 10: Dirt,
Lvl 20: performance,
Etc.

Je auto tunen

Je kan je auto bijna niet tunen zoals jij wil. Ja, je hebt veel keuzen, maar niet zo veel keuze als je denkt. Het probleem is dat je bijvoorbeeld 10 verschillende rear bumpers hebt, maar ze lijken allemaal op elkaar en ik krijg ook zon gevoel dat ze 2 dezelfde onderdelen in 1 rijtje, van rear bumpers, bij elkaar hebben gedaan.

Nog een voorbeeld is dat je ook bij sommige auto's, weinig velgen hebt. Je kan bijvoorbeeld bij de Lamborgini Gallardo, 1 van de duurste auto's in het spel, maar 2 verschillende velgen kiezen, dan denk ik echt bij mezelf, waarom maar 2 velgen? Doet Ubisoft dan wel moeite voor Tunen?

Ik ga dit als minpunt opschrijven, als jij tunen in je spel doet, maak het dan compleet, en ga dan niet 2 velgen of allemaal dezelfde onderdelen erin doen. Dit geld niet alleen voor de velgen en rear bumpers maar ook voor de spoilers. je hebt maar 3 spoilers en het zijn gewoon 3 andere kleuren maar indentiek.

Smartphone

Je hebt ook een smartphone in "The Crew", dit is gewoon een telefoon met een snelmenu dat je bijvoorbeeld rechtstreeks naar je HQ gaat, naar een car tuner of car dealer. Maar je kan ook snel je spec veranderen, van Street naar Dirt.

Vind dit een goede toevoeging om snel van auto spec te veranderen of naar je HQ te gaan.

Perks

Je hebt ook perks in het spel.
Elke keer als jij je auto leveld krijg je 1 perk. Die perk kan je gebruiken om bijvoorbeeld 3% meer xp en geld te krijgen, of 5% korting op auto's bij dealers.

Dit perk systeem werkt als een punten systeem, je kan de 5% korting ook upgraden naar 8% en als je 10 perks op die skill tree gooit dan krijg je rond de 20% korting op een auto in de dealer store. Je kan ook een perk reset doen zodat jij je perks weer kan verdelen naar andere skills om je voordeeltjes te behalen.

Dit perk systeem is niet een big deal in de game, omdat het kleine %'tjes zijn waar we over praten. Maar wel een leuke toevoeging aan het spel,

Factions

Je hebt ook factions waarin je ingedeeld kan worden, dit is een soort race wars, dan zit je in een soort van clan om rewards vrij te spelen. ik vind het een beetje moelijk om uit te leggen, maar dit artikel hieronder beschrijft helemaal wat factions is en wat het inhoud.

Golden plates

voordat het spel gereleased is kun je gouden nummerborden vinden, 12 stuks om precies te zijn.
Deze gouden nummerborden kun je vinden in trailers, op screenshots of op de website zelf.

Door deze gouden nummerborden te verzilveren, zie link hieronder, kun jij kleine items unlocken, zoals paar velgen of spoilers. Niet heel bijzonder maar wel leuk bedacht.

Je kan echter wel een Dodge Viper unlocken als je al 1 Gouden plaat hebt. Je krijgt 100 uplay points om de dodge te unlocken.

Je kan ook 2 crew rewards unlocken, hier moet je een crew hebben van minimaal 3 mensen die ook alles geunlocked hebben.

Hieronder 2 screenshots van wat je kan unlocken:

Uplay rewards

Je hebt ook weer Uplay rewards in "The Crew", Uplay punten krijg je door bepaalde missies te voltooien.

De rewards zijn kleine toevoegingen. Hieronder heb ik een paar screenshots van de rewards

Microtransacties

Je hebt ook Microtransacties in het spel, zo kun jij namelijk crew credits kopen, zodat jij auto's kan kopen met geld, ik raad dit af, omdat het spel te doen moet zijn zonder microtransacties.

Je kan een ferrari kopen voor 800000 dollar, dus in game cash, of crew credits voor 230000. Dat is 25 euro. Een beetje duur dus en eigenlijk ook belachelijk. Maar 800000 dollar is meer als je denkt. Ik zit nu ruim op 15 uur speeltijd en heb net 120000 dollar.

Maar als je the crew speelt, krijg je wel na een paar uur spelen 100000 crew credits als beloning, hierbij kun je 1 hele duren wagen kiezen zonder extra geld voor te betalen. Behalve de Chevrolette Corvette en de Ferrari kan je niet kopen. Want die zijn duurder als 100000 crew credits.

Ik vindt dit een top spel van Ubisoft. Ik ben altijd al iemand geweest die race games leuk vind om te spelen. Helaas vond ik Need for speed rivals een teleurstelling maar Ubisoft heeft het voor 2014 weer goed gemaakt om dit spel uit te brengen. Ik had geen beta gespeeld van de "The Crew" gespeeld.

Het spel speelt lekker, geen lag, er waren server issues maar zijn nu opgelost, alleen jammer dat je verplicht online moet zijn om het te kunnen spelen. Maar als je een missie doet dan heb je geen last van andere mensen. Je hebt heel veel vrijheid en je kan overaal naartoe, zelfs off road.

Ik geef dit spel een 4, vanwege de spiegels die het niet doen en de microtranacties, maar voor een Ubisoft game is dit waarschijnlijk de beste in 2014.

Ik vind dit voor mezelf een hele prestatie om zon review te schrijven omdat mijn Nederlands niet altijd even lekker is. Als er spel fouten zijn of rare zinnen hoor ik het graag! Tips zijn altijd welkom!

Updates

9 December 2014

Ik ben nu inmiddels level 35 in the crew en ik geniet nog steeds van het spel. Het spel crashed af en toe maar het spel saved als je al 1 meter vooruit rijd bij wijze van spreke.

Ik heb nu ook de Lamborgini Gallardo gekocht voor bijna 400000 dollar. Hierbij heb ik mijn Ford Mustang weggedaan. Vind dat er heel veel verschil is tussen de auto's. Dat merk ik vooral op de testbaan als je een auto wil testen. Met de Lamborgini Gallardo kun je bijna elke side missie, bijvoorbeeld door poortjes rijden of bordjes smashen, dat je bijna altijd in 1x een gouden upgrade krijgt en dat de "gouden ghost" dus een onzichtbare auto die rijd en laat zien dat je dan sneller dan de ghost moet zijn om goud te ontvangen. Je kan de ghost ook instellen voor brons en zilver.

Ik heb ook een paar wijzigingen toegevoegd aan het kopje "auto tunen". Het is lang niet zo uitgebreid als je denkt, je hebt misschien 10 verschillende "rear bumpers", maar ze zijn bijna allemaal identiek en je ziet niet veel verschil. Ook kun je bij sommige auto's, zoals de Lamborgini Gallardo, maar 2 velgen kiezen en het is allemaal zeer beperkt. Ik ga tunen nu toch als minpunt opschrijven, omdat het lang niet compleet is als verwachting.

Bij het beoordelen van het spel heb ik bewust nu gekozen om prestaties en replaywaarde 4 sterren te geven. Deze stonden op 5 sterren. Prestaties is minder na zoveel uur gespeeld te hebben en er zit veel replay in. Auto's neerhalen is niet geweldig spannend, omdat ze constant op dezelfde route rijden en na 2x de missie opnieuw starten kun je de auto snel neerhalen.

Ten slotte is Ubisoft weer "creatief" bezig. Net zoals in far cry, assaisins creed en nu ook bij the crew heb je radar stations om een bepaalde arena zichtbaar te maken en kan je zien waar sidemissies zijn en auto onderdelen liggen. Dit lijkt precies als bij far cry met de radar towers en bij assaisins creed met de kerken of torens. Dus een echt kenmerk dat dit spel door Ubisoft gemaakt is.

Nog ff een leuke toevoeging van het review wat ik ook op steam wou schrijven:

-Sir, I got an idea
-Sure go ahead
-Well why don't we force the player to connect to a main server ?
-Many games do that, not really frustrating.
-True, but we would require the player to be constantly connected
-ooooh, that's good, I like it
-And the main server would be super instable and people would be kicked from the game at anytime, loosing their progression !
-Genius, I promote you president of Ubisoft.

Heb jij ook een The Crew, PC (Windows)?

2 vragen;

Ik zie op je screenshot in de auto wel een reflectie in de spiegels, hoe zit dat?
En hoe groot is de kaart precies, want eerst heb je het over rijden door Detroit en daarna de kaart van heel de VS, maar toch niet de hele VS is de map lijkt me O.o :p

Bedankt
Jawel. De hele vs is de map. Ik noemde maar een klein voorbeeldje. Ik pak screenshots van internet. Het valt me nu pas ook op dat de spiegels doen. Maar normaal zijn ze zwart. Misschien was dat een beta screenshot? Ik weet het niet :)
dat plaatje komt van E3 trailer van 2013 https://www.youtube.com/watch?v=MO5NuVSQCIg
veel mooier gemaakt

[Reactie gewijzigd door Tiepvoud1 op 5 december 2014 21:58]

Typisch zon ubisoft streek. Mooier maken als het is
Leuke review! Goede plaatjes erbij ;)

Niet helemaal mijn type spel, dus mij zal je er niet in zien xD
lekker reviewtje om te lezen hoor. duidelijke plaatjes.
Cash verdien je redelijk snel in PvP events waar je minimaal 10k + krijgt als je bij de eerste 4 eindigt.
niet als je op de PC speelt waar bijna niemand het spel op koopt
Kerel, ik speel op PC.
Over het geld minpunt. Kwam ergens op tweakers tegen dat de landmarks 2000 opleveren per keer. Dat zou 200.000 per uur opleveren. Misschien het proberen waard?

Zelf de game nog niet gekocht, wel de beta gespeeld. Is helaas nog vrijwel niemand die de game ook heeft. Dat houdt mij een beetje tegen.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 6 december 2014 15:56]

sorry, ik ga ff meer researchen, denk dat ik dat gemist heb, bedankt, ik kijk vanavond wel ff, zit nu op een druk schema
Geen probleem :P . Ben benieuwd of het inderdaad werkt... Had in de beta zelf ook weinig geld :).
als je een link vind of wat dan ook is altijd welkom :)
Nice review ;)

Deze ga ik zeker kopen!

Heb er zin in!
bedankt!

Misschien kunnen we met elkaar racen! :D
Een racespel zonder werkende spiegels en met micro-transacties en dan toch 5 sterren geven?

Ik ga de moeite al niet eens meer doen om een demo van TPB te trekken na het lezen van de minpunten. 8)7
ik ga hem idd op 4 punten zetten, dit zijn critische dingen inderdaad. bedankt voor de feedback. Dit zijn kleine minpunten maar wel nodig om op te schrijven. je merkt er weinig van maar moet wel genoteerd worden

over de spiegels, grid autosport had dat ook, maar grid autosport had ook nog een blur als je in de auto zat, maar iemand had een simpele mod gemaakt om dat te fixen, ik denk dat het ook wel met dit spel komt

[Reactie gewijzigd door silverchaoz op 5 december 2014 14:00]

Geluid dingen gaan via de uplay overlay (shift f2 uit mijn hoofd.)
klopt. maar ik vind dat het eigenlijk ook een feature moet zijn in de game zelf.
bedankt!

als je tips of opmerkingen hebt, dan hoor ik dat graag ;)