Dali Fazon 5 (Rood) Review

615048 3 december 2014, laatste update op 3 december 2014, 589 views

Dali Fazon 5 (Rood)

Eerst iets recht zetten: de Dali Fazon 5 3.0 bestaat niet !!! Ik raakte ook al in de war. Het is gewoon Dali Fazon 5. Deze speaker mag dan niet goedkoop zijn, maar je krijgt zeer zeker waar voor je geld. Geweldige geluidsweergave en bijzonder mooie vormgegeving/design.

Pluspunten

• geheel uit metaal vervaardigd, dus solide en
  • geen trillingen die het geluid kunnen vervormen
  • Zowel het laag, midden en hoog worden erg goed weergegeven
  • Kabelaansluiting kan geheel weggewerkt (verstopt in de voet) worden

Minpunten

• Geen

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Ik heb deze speakers inmiddels een tijdje in mijn bezit en ben nog steeds erg tevreden en onder de indruk van de geluidskwaliteit. In muziek die ik al door en door ken doemen regelmatig geluidslagen op die ik nooit eerder hoorde.En pas geleden ben ik aan het experimenteren geslagen met de opstelling in de woonkamer waardoor het geluid weer beter werd. Een erg mooi helder sprankelend hoog en duidelijk gedefinieerd warm midden en een mooie strakke en ook erg lage bas. Voor de aanschaf las ik in een review dat het waarschijnlijk nodig zou zijn een ultra bas toe te voegen, nou mooi niet dus. Bij een film met bijvoorbeeld een aardbeving voel je het laag alsof je het zelf ondergaat. Je hebt natuurlijk wel een wat zwaardere versterker nodig om deze speakers tot hun recht te laten komen. Ik speel tegenwoordig alles af vanuit mijn pc; daarvoor de Asus Essence STX II geluidskaart gekocht, bekabeling vervangen door high end kwaliteitskabels (zowel audio; Oehlbach RATTLE SNAKE kabels als HDMI: Supra HDMI kabel ) en ben nu voor de komende jaren wel klaar...tenzij er ergens rook uit gaat komen ;-)

Mocht je zo'n 3000,-- aan budget hebben dan wil ik deze speakers ten sterkste aanbevelen!!

Heb jij ook een Dali Fazon 5 (Rood)?

Ik heb een budget van 15.000 euro, wat nu?
Dan heb je veel meer keuzemogelijkheden dunkt me 8)7