Motorola Moto 360 Grijs (Grijs) Review

muradus 30 november 2014, 482 views

Motorola Moto 360 Grijs (Grijs)

Prima smartwatch. Accuduur is niet zo slecht als men zegt..

Pluspunten

• Strakke horloge
  • Niet te groot
  • Accuduur niet zo slecht als men zegt

Minpunten

• Android Wear zit nog in de ontwikkeling, dat komt wel goed

Onlangs de nieuwe moto 360 gekocht.

Foto´s en filmpjes ervan zijn er genoeg te vinden.. Ik wil graag ingaan op het gebruik.

Android wear voelt soepel aan, met heel af en toe een milliseconde lag. Ik vind dat geen probleem. Bouwkwaliteit is super, het is een echte eyecatcher. Was bang dat mijn pols te klein was, maar viel reuze mee. Heb nl geen grote polsen.

Accuduur op de eerste dag was om te janken. Daarna een keer helemaal leeg gespeeld en opnieuw opgeladen. Erna werd de batterijduur beter. Waarom? Geen flauw idee, waarschijnlijk omdat je aan de gadget went en er minder lang mee speelt. Ik heb er geen verstand van maar misschien helpt het om de batterij te ontladen. Als je het weet hoor ik het graag. Mijn huidige accuduur is nu 2 tot 3 dagen. Mijn telefoon (note 3) gaat ook langer mee, 3 tot 4 dagen, dit omdat ik m’n telefoon alleen gebruik als het nodig is. Ik merk er dus niks van dat bluetooth heel de dag aan staat. Ik had begrepen dat bluetooth in de loop vd jaren energiezuiniger is geworden. Helderheid op de moto staat op 50% en ‘ambient mode’ staat uit.

Scherm kan op verschillende manier aan, ook door met je arm/hand de klok-kijk-move te maken. werkt altijd. Dat is dan weer handig bij google maps (omdat het scherm nog niet constant aan blijft)

Ik heb flink gezocht naar apps en heb er flink wat uitgeprobeerd.. dit zijn de apps die ik erop heb (laten) staan:
Wear mini launcher.. must have als je snel bij je apps en instellingen wilt. Swipe vanaf een ingestelde rand over je scherm en er komt een app drawer tevoorschijn met al je apps.
Lookbehind.. gebruik de camera van je smartphone via je moto 360, makkelijk als je achter een lastige hoek bij je pc ofzo moet kijken.
Google Keep.. boodschappenlijstjes, jammer dat het scherm niet langer aan kan blijven. Nu moet ik nog elke keer via de mini launcher naar keep en dan kan ik pas weer kijken wat ik ook alweer moest hebben.
Whatsapp.. reageren met spraak werkt redelijk. Er zitten ook standaard berichtjes in die je kunt gebruiken (ja, nee, oke etc.) Hoop dat je in de toekomst op de een of andere manier zelf vanuit je moto een bericht kunt sturen naar iemand. Nu kun je alleen replyen.
Google Maps.. supermakkelijk als je moet navigeren, jammer dat het scherm dan niet lang aan kan blijven.
Tweetwear.. (nog) geen ondersteuning voor twitter, dan maar dit appje, je krijgt geen notificaties, maar kunt op je smartwatch tweets teruglezen.

Kortom geweldig apparaat.

Heb jij ook een Motorola Moto 360 Grijs (Grijs)?

Meer advertenties

Ik moet zeggen heb hem nu ook paar weken en vind prima Smartwatch, en inderdaad batterij duur is niet zo slecht als ze zeggen.
Ik gebruik hem dan ook niet zo veel net als de telefoon misschien daar door, ik doe met mijn htc one m8 2 soms 2,5 dag en met de 360 2 dagen.

Ik heb ook ambient uit staan alleen scherm op automatisch belichting staan, wat nou zuiniger is geen idee.
Apps gebruik ik eigenlijk niet het is alleen even Whatsapp notificaties en facebook, meeste sleep je weg en kan je je telefoon laten liggen omdat toch niet antwoord.