MSI GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), NX6600GT-VTD128 Review

Nutral 27 december 2005, 2.138 views

MSI GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), NX6600GT-VTD128

Pluspunten

• Veel full version software
  • ondersteuning HDTV
  • kwaliteit video-in

Minpunten

• Luxe probleem: geen hoesje ofzoiets om de kaart in verpakking.
  • De bijgeleverde driver werkt niet met een bijgeleverde game

Drivers en compatibiliteit Score: 4
De eerste indruk

Dit gaat om de Daimond versie van de NX6600GT VTD-128. De eerste indruk van de videokaart is goed hij is verpakt in een goudzilveren doos. Als ik hem openmaak zie ik de kaart zonder enig plastic hoestje wat een nadeel kan zijn in stoffige ruimtes. de Spullen die erbij zitten zijn niet mis:
The chronicles of RIDDICK escape from butcher bay
veel MSI progamma's en utility's
een cd met daarop cyberlink makeDVD, Power 2 GO, Powercinema 3.0, Power producer
Norton internet protection
DOT speciaal overklockprogamma
een hogekwaliteits S-videokabel
een kastje dat op de kaart aangesloten kan worden met aansluitingen voor: S-video, HDTV(nog nieuw maar al ondersteuning) composite out, composite in, Svideo in.

De installatie
Ik begon met het installeren van de drivers op de cd. Dat ging als gewoonlijk goed en de nieuwste drivers ook. Toen ben ik de software en game die erbij zaten gaan installeren. De chronicles of riddick staat op 5 cd's dus 4gb, Volgens mij hadden ze het beter op een DVD kunnen zetten. Na de installatie wil ik het spel spelen met de drivers van de cd. Blijkt opeens de driver geen OpenGL 1.3 te ondersteunen dus kan ik het niet spelen. Erg slordig MSI dat de driver die erbij zit niet met het spel dat erbij zit kan. Daarna ben ik de rest gaan installeren. Een cd met 4 Cyberlink progamma's die nogal lekker werken meer later hierover. En de andere progamma's gingen gewoon goed.

De werking
Ik heb aan het begin even geprobeerd mijn playstation op te nemen met de videoin en Cyberlink producer (zit erbij), en de kwaliteit is heel goed bijna net zo goed als dat ik de ps2 op de tv zou aansluiten. Daarna heb ik hem aangesloten op de tv en na wat instellingen veranderen kreeg ik daar het beeld ook goed en met de Cyberlink Cinema (zit erbij) Had ik een Mediacenter. Toen het belangrijkste van de videokaart de games eerst heb ik Battlefield 2 op high en 1024x768 - 85 en Hij deed het vloeiend afgezien van een paar framedrops , na het 100mhz klocken van de kaart hoger was ook dat weg(500/900). Ik kon helaas geen HDTV testen omdat ik die niet heb.

De conclusie
Als je een veelzijdige videokaart wil met videobewerking en goede prestaties in games is dit de Kaart.

Heb jij ook een MSI GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), NX6600GT-VTD128?

Er zijn nog veel meer dingen te vertellen alleen aangezien het bijna tijd is

? Schrijf dan als je de tijd ervoor hebt, in plaats van een snel half-afgemaakt verhaaltje.