Steelseries Siberia V2 USB Frost Blue Illuminated Review

Jefixed 28 november 2014, laatste update op 29 november 2014, 571 views

Steelseries Siberia V2 USB Frost Blue Illuminated

Zeer comfortabele headset, lekker licht in gewicht en een uitstekende microfoon.

Pluspunten

• Zeer comfortabel
  • Goede micrfooon
  • Licht in gewicht
  • Plug and Play
  • Hoge kwaliteit

Minpunten

• Prijs (voor sommige)

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Steelseries Siberia V2 USB Frost Blue Illuminated
Ik was een hele tijd op zoek naar gewoon een goede headset met goede geluidskwaliteit en een goede microfoon. Ik heb de afgelopen jaren 3 Turtle Beach headsets gehad, de eerste ging kapot na 1,5 jaar, de tweede al na 1 maand en de derde dreigde kapot te gaan, dus deze heb ik snel terug gestuurd. Ze gingen kapot doordat de kabel veel te lang was, zichzelf opkrulde en zichzelf doorsneed.

Het was dus ook zeer belangrijk dat de kabel niet te lang was, ook moest de kabel sterk zijn zodat deze zo min mogelijk in de knoop raakt. Ik had op Tweakers de headset review (tot 100,-) gekeken, daar kwam deze headset verreweg als beste uit.
Ik wou graag een headset die zowel op de PC als op de PS4 werkte, bij de standaard v2 usb was dit niet het geval, maar bij deze wel. Daarom viel mijn keuze op deze headset.

Eerste indruk
Meteen toen ik de headset heb ontvangen heb ik hem natuurlijk per direct open gemaakt, de headset zit prima verpakt. De headset er uit gehaald en meteen aangesloten, eerst op de PC om alles even te testen. Alles werkte prima, toen heb ik hem aangesloten op de Playstation 4 om even te testen of de headset daadwerkelijk werkte. Wanneer ik de headset probeerde in te pluggen, bleek het USB stekkertje van de headset te dik te zijn, dus deze paste niet... Toen bedacht ik mij dat er standaard een USB verlengstuk mee wordt geleverd, deze toen aangesloten en dit paste gelukkig wel.
Alles werkte prima, iedereen kon mij uitstekend verstaan in de voice chat en het geluid was ook prima!

Het geluid
Het geluid van deze headset vond ik verassend genoeg heel erg goed. Het geluid was gewoon zuiver en ik kon alles prima horen. Ik heb hiervoor ook een Playstation Gold headset gehad, ik dacht dat het geluid van die headset al uitstekend was maar het geluid van de Siberia is vele male beter! Zit een (voor mij) prima bass in.
Geluid: 5/5

De microfoon
De microfoon is in- en uitschuifbaar. Dit brengt veel voordelen met zich mee: Wil je gewoon even muziek luisteren zonder dat de microfoon in de weg zit? Gewoon even inschuiven en je hebt er geen last meer van! Ook heb ik de microfoon uiteraard getest, eerst even via Skype (echo sound test service). Dit klonk gewoon zuiver en zeer goed. Vervolgens ook even gechat met een aantal vrienden (zowel op Skype als op de psn-chat) en in alle gevallen vonden ze mij uitstekend verstaanbaar.
Microfoon 4/5

Verschil met standaard V2 USB
De enigste verschillen zijn dat de Frost wl compatible is met de PS4, de lichtjes aan de zijkant van de oorschelpen. Dit is een leuke feature als je het er gewoon bij krijgt, maar ik zou er zelf niet extra geld voor betalen.

Al met al een prima headset, doet gewoon wat hij moet doen. Eindelijk heb ik na bijna een jaar weer een goede headset gevonden!
Ik zou de review regelmatig aanpassen als ik bijvoorbeeld nieuwe dingen heb ontdekt.
Headset rating: 5/5

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gewoon even en ik zal ze proberen te beantwoorden.

Jefixed

Heb jij ook een Steelseries Siberia V2 USB Frost Blue Illuminated?