Bekijk alle uitvoeringen

Call of Duty: Advanced Warfare, Xbox One Review

Ciuciaro 27 november 2014, 225 views

Call of Duty: Advanced Warfare, Xbox One

Zie uitgebreide toelichting.

Pluspunten

• Uitermate vernieuwend
  • (voor cod) een goede singleplayer
  • Nieuwe spelmodus
  • Mogelijkheid je soldaat te personaliseren met items en kleding

Minpunten

• Wapens belachelijk slecht gebalanceerd
  • Levels lijken veel te verschillen maar doen dat eigenlijk niet
  • Exo-suits
  • Spawnpoints zijn belachelijk slecht, maar hoe kun je dat oplossen wanneer de vijand met een exo-suit binnen een paar seconden aan de andere kant van de map kan zijn
  • Loopt redelijk vaak vast
  • Callsigns en emblems zijn nergens te bekennen
  • Aantal wapens, killstreaks heel laag
  • Weinig mogelijkheid tot ontwikkelen eigen speelstijl

Stabiliteit Score: 2
Replaywaarde Score: 1
Besturing Score: 3
Geluid Score: 3
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 1
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, persoonlijk vind ik Call of Duty advanced warfare waardeloos. Maar ik ga al een tijdje mee, en ik koop call of duty juist elk jaar weer omdt er weinig veranderd en ik zo weer lekker mee kan doen in de multiplayer. Ik weet dat velen vernieuwing in games een goed iets vinden, en hoe meer hoe beter. Maar als ik heel eerlijk ben is deze Call of Duty met de exo-suit zo'n andere speelstijl als dat ik gewend en vertrouwd mee ben. En wat de reden was dat ik call of duty 4, mw2 en 3 helemaal grijs heb gespeeld. Dat ik weinig plezier meer kon putten uit deze multiplayer. Omdat ik van mezelf niet te snel moest opgeven als een ouwe lul die compleet is vast geroest in het verleden, heb ik het spel twee weken veel gespeeld met een eind k/d van rond de 2, maar de momenten waar ik echt plezier had waren nauwelijks aanwezig. De nieuwe speelstijl is heel snel, en met de exo-suit is iedereen overal binnen no-time. In combinatie met slechte spawnpoints komt de vijand eigenlijk altijd van elke kant, wat resulteert in enerzijds rushers met een k/d van rond de 1, en anderzijds zenuwachtige campers die niet elke paar seconden weer verrast willen worden.

Dan wil ik het nog even hebben over de belachelijk slechte balancering van deze game. In mijn multiplayer ervaring gebruikt iedereen altijd op (bijna) elke map de BAL. Submachine's shotguns en snipers zijn geen van allen viable. Wat me brengt tot het leveldesign want hoewel de levels grafisch verschillen als dag en nacht komt het qua speelwijze bij elk level op hetzelfde aan. Elk level heeft veel objecten en hoeken maar veel lange gangen en openingen waar je met elk ander wapen dan een assualt rifle gewoon keihard verliest. Submachines hebben te weinig range, shotguns natuurlijk ehtzelfde verhaal al kun je in sommige levels nog rondrennen in de dichtere gedeeltes, snipers zijn bijna niet meer te gebruiken want probeer al die exo jumpers en boosters maar eens te raken. De exo suit zelf is ook een grote oorzaak van dit probleem trouwens, want daardoor zit iedereen altijd op het hoogste gedeelte van de map naar beneden te knallen met (je raad het al) een assualt rifle (en dan 90% van de tijd de BAL). De exo-abilities zijn wl weer een leuke toevoeging en lijken redelijk goed gebalanceerd. Het creren van je eigen wapen klasse vond ik dan weer heel vervelend, omdat de meeste perks (eh die heette anders hierin maar naam heel even kwijt) gewoon nutteloos zijn. Wat eigenlijk al heel snel resulteert in het altijd gebruiken van dezelfde twee klassen met heel weinig nut om die aan te passen.

Conclusie: Al met al raad ik deze game af voor diegenen die net als ik hielden van de oudere toppers in de cod serie en hoopten op iets ouds met een nieuw randje. Voor nieuwe spelers van de series is dit een snelle shooter bomvol actie en een redelijke sterke singleplayer,waar ze zeker plezier aan kunnen hebben. Misschien wel nog even wachten tot de prijs wat daalt mocht het je toch niet bevallen. Mijn beoordeling is gebaseerd op mijn persoonlijke mening en spelplezier, maar zoals ik al zei als je een nieuwe speler bent of je hebt vernieuwing heel hoog in het vaandel staan dan is deze game waarschijnlijk wl iets voor jou.

Heb jij ook een Call of Duty: Advanced Warfare, Xbox One?