Specificaties Tower - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Centurion 532 (ATX, Geen PSU, Zwart/Zilver) Review

MPeek 17 maart 2009, laatste update op 21 april 2009, 368 views

Cooler Master Centurion 532 (ATX, Geen PSU, Zwart/Zilver)

Pluspunten

• Goede airflow
  • Mooi design
  • Voldoende ruimte
  • Instaleren van de meeste onderdelen zonder een schroevendraaier

Minpunten

• Scherpe randjes
  • Afdek plaatjes voor 5,25 bays zitten niet altijd even solide erin

Vorig jaar deze behuizing gekocht bij een lokale computer zaak. Juist voor deze kast gegaan vanwege de mooie vormgeving en de grootte; niet te groot maar ook zeker niet te klein. Ik had hiervoor een standaart Medion kast, maar mijn hardware begon het nogal warmpjes te krijgen, dus na een kapotte videokaart toch maar een nieuwe kast overwogen. Keuze voor Coolermaster was redelijk gauw gemaakt, las veel dat de koeling bij Coolermaster altijd goed in orde is, dus ik ben toen meteen een kast uit gaan zoeken.

Installatie
De installatie van alle onderdelen ging zonder problemen. Eerst het moederbord en voeding erin schroeven, daarna kan de schroevendraaier eigenlijk wel weer weg gelegt worden, aangezien de kast voorzien is van toolless design. In principe erg handig, maar conventionele schroeven zouden nog steeds niet verkeerd zijn omdat de videokaart toch wel redelijk los zit en ook de DVD drives toch niet helemaal muurvast erin zitten. In het geval van de videokaart is dat nog op te lossen door die alsnog met een schroef vast te zetten, bij de DVD drives is dat niet mogelijk. Het instaleren verliep verder vlekkeloos en ik had altijd genoeg ruimte om alles te instaleren. Verder niks op aan te merken.

Goede koeling
De vormgeving is eigenlijk een van de redenen waarom ik deze kast gekocht heb: hij ziet er gewoon goed uit. Een nog belangrijkere reden was de koeling. De hardeschijven hadden het in mijn vorige kast nogal moeilijk, met temperaturen standaart boven de 40 graden. in deze kast komen ze nauwelijks boven de 30 en dat is stukken beter voor de levensduur. Naast de harde schijven zijn de andere componenten ook minstens 5 tot 10 graden koeler, dus wat dat betreft ben ik er wel op vooruit gegaan. Mooi was dat je aan de achterkant de mogelijkheid had om een 12CM fan te instaleren, ik heb dat ook meteen gedaan.

Scherpe randjes
Iets wat mij wel opviel (en tegen valt), is dat er toch nog wat scherpe randen aan de kast zelf zitten. Voor de prijs die ik betaald heb (70 euro), zou je toch mogen verwachten dat het netjes afgewerkt is. Daarnaast zitten de afdek "plaatjes" voor de 5.25 bays wel erg gammel, een beetje er tegen aan drukken en ze zakken weer naar beneden, wat resulteert in het eraf moeten halen van de complete voorkant.

Mooie kast met een super airfow, over de afwerking ben ik niet helemaal tevreden maar dat moet ik maar voor lief nemen.

Heb jij ook een Cooler Master Centurion 532 (ATX, Geen PSU, Zwart/Zilver)?