Corsair Hydro H90 Review

Oetker 24 november 2014, 180 views

Corsair Hydro H90

Zowel last van een luide pomp als lage kwaliteit montagemateriaal.

Pluspunten

• Goed concept

Minpunten

• Pomp maakt herrie
  • Zacht plastic backplane
  • Maar vier schroeven bijgeleverd

Geluidsproductie (min) Score: 2
Geluidsproductie (max) Score: 2
Koelvermogen Score: 3
Bij beide exemplaren die ik van deze koeler geprobeerd heb, hetzelfde probleem: de pomp maakt een ratelend geluid, dat een beetje als een hardeschijf klinkt. Dit geluid overstemde mijn fans, wat dus het voordeel van waterkoeling eigenlijk teniet deed. Radiator hoog/laag, orientatie van de pomp, maakte allemaal niets uit, het geluid bleef.

Jammer genoeg kwam ik hier de eerste keer pas achter na de complete koeler gemonteerd te hebben; heb dus wel het koelvermogen kunnen testen. Op dit gebied deed de waterkoeler het met mijn i7 4790K maar iets beter dan de goedkope Tranquilo Rev2 die er nu opzit. Ik neem aan dat dit een resultaat was van het probleem met de pomp dat ook tot het geluid leidde.

Ook over de kwaliteit van de montagematerialen ben ik niet te spreken. De backplate is van plastic met ovale gaten waar busjes met schroefdraad doorheen gaan, plaatsing afhankelijk van het type socket dat je gebruikt. Bij het vastdraaien begonnen deze busjes in de ovalen gaten rond te draaien, waardoor de koeler nog maar zeer lastig los te maken was, door een schroevendraaiertje tussen het busje en de backplate te duwen, aan de achterkant van het moederbord.

Zoals ook in anderer reviews gezegd, let op de grootte! Een 140mm fan opening aan de achterkan van je kast kan te weinig ruimte hebben, waardoor de tanks boven/onderaan de radiator in de knoop komen met de poorten op het moederbord. Als je dit probeert op te lossen door de fan buitenop de radiator te plaatsen, kan het weer zo zijn dat de slangetjes die uit de radiator komen in de knoop komen met de hoogte van de pomp.

Tenslotte nog iets over de montage. Op veel productfoto's, zoals hier op Tweakers, is de fan te zien in een push configuratie (blaast door de koeler). Doch, Corsair wil eigenlijk dat je de koeler op de fan plaatst, dus in een pull configuratie. De vier bijgeleverde schroeven zijn alleen geschikt voor deze manier van gebruik.

Heb jij ook een Corsair Hydro H90?