Foscam FI9903P Outdoor Full-HD IP Camera - Reviews

Specificaties Bedrade PoE buitencamera + app - Bekijk alle specificaties

Foscam FI9903P Outdoor Full-HD IP Camera Review

Luke Vredeveld 22 november 2014, laatste update op 22 november 2014, 23.655 views

Foscam FI9903P Outdoor Full-HD IP Camera

Een toppertje van Foscam wat mij betreft. Verbluffend scherpe beeldkwaliteit

Pluspunten

• Zeer goede beeldkwaliteit
  • IR-cut geeft overdag natuurgetrouwe kleuren
  • Lichtgevoeligheid is uitstekend
  • Brede kijkhoek

Minpunten

• Spinnenwebjes blijft een probleem bij geintegreerde IR-leds

Design & bouwkwaliteit Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 5
ik heb deze camera als vervanging voor de SD wireless Foscam die mijn voordeur 'bewaakt'. Deze camera werkt weliswaar niet draadloos, maar de beeldkwaliteit maakt veel goed! Alles is kristalhelder, goede kleuren en de lichtgevoeligheid is prima. Bij scherming nogsteeds goed beeld. De IR-leds schakelen pas laat in. Misschien zou dit wel eerder mogen, het beeld wordt op een gegeven moment wel redelijk korrelig. In de schemer shakelt de camera de leds nog regelmatig uit als de koplampen van een auto erin schijnen. Als de auto voorbij is, schakelt de camera weer redelijk snel terug.

Een tweede positief punt is de kijkhoek van 70 graden. Als 'plus' ten opzichte van mijn vorige Foscam kan ik nu ook mijn geparkeerde auto in de gaten houden.

De software in de camera zelf kan handig zijn: bewegingsmelding, opnamefunctie (wel een externe opslag nodig) en alarminstellingen. Ik zelf gebruik dit niet, omdat de camera aangesloten is op een Synology NAS. Hoewel niet ondersteund door Synology, werkt deze prima als je hem toevoegt als GENERIC ONVIF camera. Overdag genereert deze camera een stream van ca. 800MB/30 minuten. In het donker is dat een kleine 300MB/30 minuten (vanwege het ontbreken van de kleurinformatie, denk ik)

Ik heb de camera rechtstreeks bij Foscam NL besteld. Is goed aangekomen, alleen de UTP-kabel was kapot. Deze is nagestuurd.

Al met al: fantastische prijs / kwaliteit verhouding.

De afbeelding is het zicht door de camera op het moment van het schrijven van deze review en hetzelfde standpunt om 19 uur 's avonds als de IR-leds werkzaam zijn.

Heb jij ook een Foscam FI9903P Outdoor Full-HD IP Camera?

Wauw, die stills zien er zeer goed uit voor een camera in deze prijsklasse!. Op wat video's elders te zien op het web ziet het registeren van de bewegingen er ook voor een CCTV camera soepel uit.

OP, weet je of het mogelijk is om de lens te upgraden voor een grotere FOV?
Voor zover ik weet, wordt deze maar met 1 lens aangeboden. Anders even op Foscam.nl kijken. Fov is overigens al enorm hoor :-)
Heb hem ook aangeschaft maar het beeld valt me erg tegen. Het beeld stottert (ong. 1fps) ook heel erg met tijden.
Hebben meer mensen hier last van?

De Android app heeft bewegingsdetectie maar dat werkt niet. Ik krijg simpelweg geen melding. Bij de optie om een melding te mailen kan ik geen adres invullen :s

Hebt het ook met iSpy geprobeerd want de software op de cd werkt niet goed. (Bij elke folder geest hij aan dat hij geen rechten heeft)
Bij iSpy was het beeld niets beter overigens.

Ben sterk aan het overwegen hem maandag terug te sturen.
Werkt hij wel of niet goed met synology nas systemen?

Wat is de minimale afstand om scherp beeld te krijgen? (wil hem bij de voordeur hangen dus short range moet ook goed zijn)