Specificaties 5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto G (2014) Zwart Review

marcelvdk 22 november 2014, 2.488 views

Motorola Moto G (2014) Zwart

Een vlotte telefoon die lekker werkt. android 4.4.4. loopt stukken beter dan de 2.3 die ik op mijn vorige telefoon had. Draai er (naast de standaard apps) Yatse, Whatsapp, ELO en andere kleine dingen op.

Pluspunten

• degelijke bouw
  • groot scherm, fijn!
  • krijgt update naar android lolipop (5.0)
  • Dual sim

Minpunten

• Geen oplader bijgeleverd

Dit toestel zou mijn vorige toestel (alcatel, model weet in niet meer. i.i.g. android 2.3.3 oid) moeten gaan vervangen. Laatste half jaar werdt ie trager en trager, totdat ie niks meer deed. Eindelijk!! Nu maar eens wat goeds gaan kopen. Aangezien ik ook een telefoon van mijn werk heb, heb ik geen behoefte om veel geld uit te geven voor een top toestel. Ik wilde maximaal 200 euro uitgeven.

Na veel lezen (hier op tweakers) kwam de motorola moto G in beeld. dual sim (handig ivm toestel werk) Meest recente android versie. Zeker een update naar andoid 5.0. Genoeg redenen om dit toestel te kopen.

Na het in de winkel gebprobeerd te hebben, heb ik het toestel gekocht. Wat een verademing t.o.v. mijn oude toestel. Alles loopt lekker vlot en soepel . Gewoon android, geen skin erover of wat dan ook.

In gebruikname:

Aanzetten, accu voor 50% vol. Je kan dus gelijk aan de slag. Na aanmelden m.b.v. mijn gmail account. Dat werkte als een tierelier. Maar ook iets te goed!!!
Wat gaat het systeem doen, alle apps die je ooit (onder je account) geinstalleerd op een telefoon of tablet, die worden gelijk opgehaald , en willen geinstalleerd worden. Dat doen we dus niet. Gelijk gestopt, en daarna moest ik die hele lange lijst eerst stuk voor stuk verwijderen. Je kan niet (of ik heb het niet gevonden) alles selecteren, en dan in 1x verwijderen.

Dus 20 minuten later was ik daar mee klaar. Zo nu stonden er alleen de standaard dingen in. Na alle verplichte updates (weer 10 minuten) kon ik eindelijk andere apps installeren.

Dat zijn:
- Yatse
- Evernote

En dat was het.

dual sim functionaliteit:
Nog niet getest. Moet eerst navragen of werkgever het goed vindt dat de sim in mijn toestel mag. Want als ik mijn prive telefoon ook zakelijk gebruik wil ook weten hoe het zit als er iets met het toestel gebeurt onder werktijd.

SDcard:
Er zit een slot in, maar heb niks liggen om te testen. Maar dat zal ook wel goed gaan.

Accuduur:
Haal er makklijk een dag mee. Beetje internetten, whatsappen, foto'je maken. Ik haal de dag wel.

Camera:
Foto's: bij daglicht redelijk goede foto's. Avond/weinig licht. Nog niet geprobeerd, maar zal wel niet bijzonder zijn.

Geluidskwaliteit bellen:
Helder en duidelijk. Beter dan mijn werk telefoon (Nokia lumia 800)

Oplader:
Geen! er zit geen oplader bij het toestel, alleen een USB-usbmicro kabel is erbij geleverd. Maar dat zal voor de meesten geen probleem zijn.

Scherm kwaliteit:
Toestel heeft gorilla glass, schijnt goed krasbestendig te zijn. Probeer het liever niet. Maar de nokia heeft ook dit soort glas, en is na 2 jaar ook kras vrij. (en die neem ik mee in een productieomgeving (Warm ,vies, vet en vuil) Op het scherm blijven weinig vingerstrepen achter. Dit was bij mijn oude android veel erger.

Prijs / kwaliteit:
Ik denk dat voor het geld dit een goed toestel is. Ik begrijp dat de 2013 versie qua specs gelijk is, alleen een groter scherm heeft. Aangezien ik bijv Evernote regelmatig al gebruik op mijn werk toestel wist dat een groter scherm (Leest fijner) voor mij belangrijk zou zijn. Dat is mij het extra geld wel waard. Vindt je dat niet zo belangrijk dan kun je beter de 2013 versie proberen te kopen.

Door de positieve ervaringen met de lumia heb ik eerst gedacht om prive dus ook een lumia te kopen, maar omdat ik prive ook Gmail/Agenda enz gebruik toch maar weer richting android gekeken. Dat is voor mij een goede beslissing geweest.

De laatste tijd liepen op mijn (zakelijke) Nokia prive en zakelijk door elkaar heen (vooral op whatsapp). Nu kan ik deze zaken toch weer gaan scheiden. En dankzij de dual sim functionaliteit scheiden en toch op 1 toestel werken.

Gisteren een hoesje binnen gekregen om het toestel beter te beschermen. 15 euro op MP inc verzendkosten. Past goed en beschermt het toestel extra.

Heb jij ook een Motorola Moto G (2014) Zwart?

Voor twee nummers Whatsapp doen op één telefoon zal niet gaan. Je kunt één nummer registreren, en dat is het dan. Het kunt voor het tweede nummer niet nog een andere Whatsapp draaien.
Linkje naar dat hoesje ?? Hheb zelf de witte versie en kan hierbij aangeven dat dualsim perfect werkt. 3g switchen naar andere sim is erg eenvoudig en werkt zeker beter dan mijn vorige phone (Zopo ZP980).
@ Mickey68:
(zelfde , maar dan andere leverancier)

of:

[Reactie gewijzigd door marcelvdk op 24 november 2014 21:00]