Minolta Dimage Z10 (3MP, 8x zoom, 36-290mm, f/3.2-3.4) Review

Grubeater 1 juli 2005, laatste update op 1 juli 2005, 803 views

Minolta Dimage Z10 (3MP, 8x zoom, 36-290mm, f/3.2-3.4)

Pluspunten

• 8x optische zoom
  • startup tijd
  • bedieningsgemak
  • ergonomie
  • batterijduur
  • prijs

Minpunten

• geen touwtje aan lenskap
  • geen geluid bij filmen
  • 15fps bij filmen 640x480
  • focus bij weinig licht
  • traagheid bij half lege batterijen

Uitbreidbaarheid Score: 3
Batterijduur Score: 5
Snelheid en automatiek Score: 4
Ik was al een tijdje aan het kijken naar verschillende camera's van Konica-Minolta toen ik de Z10 tegen kwam. Deze camera gaat op dit moment uit het assortiment en is dus erg scherp geprijsd.
De bediening is vrij snel onder de knie te krijgen en er zijn geen dingen die mij tegen staan.
De camera werkt vrij stil, van een afstand hoor je alleen het flitsen echt duidelijk (zien doe je het zeker). Ook handig is de power save optie die in stappen in te stellen is van 1 tot 10 minuten.
Verder kun je kiezen uit verschillende programma's zoals portret, landschap en sport. Ook kun je alles zelf instellen, sluitertijd, diafragma, contrast, brandpunt, soort autofocus of manuele focus en isosterkte. Helaas kun je niet alles tegelijkertijd instellen, dat vergt enige handelingen door het menu. Maar eigenlijk mag je geen uitgebreide manuele bediening verwachten omdat de meeste mensen en ook ik deze camera vooral gebruiken voor het maken van huis-, tuin- en vakantiefoto's.
Net zoals de twee andere reviewers ben ik ook dezelfde voor- en nadelen tegen gekomen, maar ik vind de camera niet te groot voor de eigenschappen die het herbergt,.Alleen vind ik het jammer dat er geen touwtje aan de lenskap zit, zo sta je steeds met de lenskap in de hand te fotograferen.

Heb jij ook een Minolta Dimage Z10 (3MP, 8x zoom, 36-290mm, f/3.2-3.4)?